Vijf gewonden bij accu-explosie GM

Redactie Redactie
• Laatste update:

Eén persoon moest naar het ziekenhuis om zich aan zijn verwondingen te laten behandelen. De vier anderen konden ter plekke worden behandeld. 

Waterstofsulfide-dampen veroorzaakten de grote explosie waarbij een 20 centimeter dikke veiligheidsdeur uit de sponningen werd geblazen. Ook sprongen er drie ramen. Tachtig mensen moesten worden geëvacueerd. 

De lithium-ion batterij die werd getest was bedoeld voor een volledig elektrisch aangedreven automodel en werd geproduceerd door A123 Systems. Eerder moesten accu’s van deze fabrikant worden vervangen vanwege een fout in het productieproces. De accu van de Fisker Karma die begin dit jaar werd teruggeroepen, werd ook geleverd door A123.  

Vijf gewonden bij accu-explosie GM | Automotive Online

Vijf gewonden bij accu-explosie GM

Redactie Redactie
• Laatste update:

Eén persoon moest naar het ziekenhuis om zich aan zijn verwondingen te laten behandelen. De vier anderen konden ter plekke worden behandeld. 

Waterstofsulfide-dampen veroorzaakten de grote explosie waarbij een 20 centimeter dikke veiligheidsdeur uit de sponningen werd geblazen. Ook sprongen er drie ramen. Tachtig mensen moesten worden geëvacueerd. 

De lithium-ion batterij die werd getest was bedoeld voor een volledig elektrisch aangedreven automodel en werd geproduceerd door A123 Systems. Eerder moesten accu’s van deze fabrikant worden vervangen vanwege een fout in het productieproces. De accu van de Fisker Karma die begin dit jaar werd teruggeroepen, werd ook geleverd door A123.