Volvo wint Rodi, Nissan grootste stijger

Redactie Redactie
• Laatste update:

De tweede plek is voor Audi (7,4), vlak voor Suzuki (7,3), dat in 2008 won. De winnaar van vorig jaar, Lexus, komt deze keer niet in de lijst voor omdat er te weinig respons op de vragenlijst was.

Nissan kreeg als grootste stijger in de lijst de excellence award. Al jaren bungelt het Japanse merk onderaan, maar dit jaar ging de score met maar liefst 0,6 punt omhoog. Met een 5,5 is het merk daardoor nu op twee na laatste. Er onder staan Mazda en Chevrolet dat kelderde naar de onderste positie (-1,6, cijfer 4,7).

Ondersteuning
Dealers waren vooral tevreden over de staat van nieuwe auto`s bij aflevering. Het meest ontevreden waren ze over de ondersteuning bij de overschrijding van afgesproken levertijden en de kosten van opleidingen en trainingen. De grootste terugval in tevredenheid was er op gebied van hulp bij telefonische ondersteuning in de aftersales.

De gemiddelde score bedroeg dit jaar 6,4, tegenover 6,6 in 2011.

Bekijk het volledige RODI onderzoek in de rubriek Feiten & Cijfers.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Volvo wint Rodi, Nissan grootste stijger | Automotive Online

Volvo wint Rodi, Nissan grootste stijger

Redactie Redactie
• Laatste update:

De tweede plek is voor Audi (7,4), vlak voor Suzuki (7,3), dat in 2008 won. De winnaar van vorig jaar, Lexus, komt deze keer niet in de lijst voor omdat er te weinig respons op de vragenlijst was.

Nissan kreeg als grootste stijger in de lijst de excellence award. Al jaren bungelt het Japanse merk onderaan, maar dit jaar ging de score met maar liefst 0,6 punt omhoog. Met een 5,5 is het merk daardoor nu op twee na laatste. Er onder staan Mazda en Chevrolet dat kelderde naar de onderste positie (-1,6, cijfer 4,7).

Ondersteuning
Dealers waren vooral tevreden over de staat van nieuwe auto`s bij aflevering. Het meest ontevreden waren ze over de ondersteuning bij de overschrijding van afgesproken levertijden en de kosten van opleidingen en trainingen. De grootste terugval in tevredenheid was er op gebied van hulp bij telefonische ondersteuning in de aftersales.

De gemiddelde score bedroeg dit jaar 6,4, tegenover 6,6 in 2011.

Bekijk het volledige RODI onderzoek in de rubriek Feiten & Cijfers.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.