Volvo wint Rodi, Nissan grootste stijger
De tweede plek is voor Audi (7,4), vlak voor Suzuki (7,3), dat in 2008 won. De winnaar van vorig jaar, Lexus, komt deze keer niet in de lijst voor omdat er te weinig respons op de vragenlijst was.
Nissan kreeg als grootste stijger in de lijst de excellence award. Al jaren bungelt het Japanse merk onderaan, maar dit jaar ging de score met maar liefst 0,6 punt omhoog. Met een 5,5 is het merk daardoor nu op twee na laatste. Er onder staan Mazda en Chevrolet dat kelderde naar de onderste positie (-1,6, cijfer 4,7).
Ondersteuning
Dealers waren vooral tevreden over de staat van nieuwe auto`s bij aflevering. Het meest ontevreden waren ze over de ondersteuning bij de overschrijding van afgesproken levertijden en de kosten van opleidingen en trainingen. De grootste terugval in tevredenheid was er op gebied van hulp bij telefonische ondersteuning in de aftersales.
De gemiddelde score bedroeg dit jaar 6,4, tegenover 6,6 in 2011.
Bekijk het volledige RODI onderzoek in de rubriek Feiten & Cijfers.