Kwik-Fit en Profile vernieuwen bandenwebshop

Redactie Redactie
• Laatste update:

Vandaag werd bekend dat brancheverenging Vaco overweegt om een aparte sector internet te starten.

Kwik-Fit
Klanten die bij Kwik-Fit langs zijn geweest, krijgen dezelfde dag een email met de mogelijkheid een tevredenheidsenquête in te vullen. “Alle reviews komen automatisch op de site te staan zodat bezoekers direct kunnen zien wat er is ingevuld en hoe de verschillende filialen scoren”, aldus Arjan van der Meer, marketingdirecteur bij Kwik-Fit Nederland.

Drie maanden na montage van nieuwe banden krijgen klanten opnieuw een enquête met de vraag hoe de band bevalt. “Als er klachten zijn, bijvoorbeeld een trilling in het stuur, nemen we contact op om een afspraak te maken en het probleem te verhelpen. De beoordeling van de band op zich wordt verwerkt op de site. Zo kunnen bezoekers zien hoe de band door anderen wordt beoordeeld.”

Profile

De webshop van Profile Tyrecenter heeft een afspraakkoppeling gekregen en had al een review-optie. Verder is er het kopje CarID aan toegevoegd. “Klanten kunnen een account aanmaken. Als ze later inloggen kunnen ze hun klanthistorie bij ons inzien, en krijgen ze bijvoorbeeld te zien wanneer de auto weer voor apk moet”, vertelt Aalt van Bokhorst, manager business to consumer bij Profile Tyrecenter.

Profile verwacht dat in 2020 zo’n 35% van de banden online wordt verkocht. Dit jaar denkt Profile zo’n 10 tot 15% van zijn bandenverkopen online te doen. Kwik-Fit zegt jaarlijks enkele duizenden banden online te gaan verkopen. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.