Wij zijn automotive
Automotive werkplaats | Nieuwsbrief | Colofon | Abonneeservice | Adverteren | Abonnement 
Online Adverteren
Vakblad adverteren
Bezig met laden...
Klik om te vergroten

Aantal servicecentra Athlon beperkt tot zes

15-02-2012 16:30

Athlon Car Lease beperkt het aantal dedicated servicecentra voorlopig tot zes.

Half maart opent Frank Beelen Beheer Groep in Rotterdam zijn derde Athlon Service Centre. Rotterdam behoort, in combinatie met Den Haag, tot een de grootste verzorgingsgebieden van Athlon Car Lease. Het servicecentrum van Beelen komt  aanvankelijk aan de Bovendijk in Rotterdam-noord, maar verhuist medio 2013 naar Zestienhoven als de nieuwbouw aldaar gereed is. In dit gebouw worden meerdere activiteiten van Athlon onder een dak gebracht, laat de leasemaatschappij weten.

Beelen opende in 2009 zijn eerste Athlon-centrum in Lisserbroek; in 2011 volgde Almere. De opening van de vestiging in Rotterdam brengt het totale aantal Athlon Service Centres op zes, aangezien Driessen Autogroep er al een in Eindhoven heeft en dealergroep Bochane de opening van een vestiging in Utrecht heeft aangekondigd en nog een in Arnhem (medio april).

Volgens Andreas de Leeuw, belast met de implementatie van de Athlon Service Centres, zijn de belangrijkste gebieden daarmee afgedekt. Vervolgens wil hij eerst bekijken hoeveel leaserijders er uiteindelijk van de centra gebruik zullen maken."Het gaat toch om een nieuw concept. Waar universele bedrijven zich meestal op particulieren richten, zijn deze centra er voor de klanten van één leasemaatschappij.''

Lagere kosten
Bij de introductie van het serviceconcept in mei 2010 sprak operationeel directeur Marc Kurstjens de verwachring uit dat er binnen drie jaar tien aangesloten vestigingen zouden zijn, verspreid over heel Nederland. Ook zei hij toen dat de onderhoudskosten er circa tien procent lager zouden uitvallen. Thijs Bochane, directeur van de gelijknamige dealergroep, denkt dat dit inderdaad haalbaar is. "Het aanbod vanuit Athlon is veel breder dan onze merken alleen. Mogelijke verliezen doordat klanten switchen worden door een groter aanbod gecompenseerd. En met slechts één partner kun je de organisatie vooral op administratief gebied veel efficiënter inrichten, waardoor de kosten dalen."

Reageer Doorsturen
Overige berichten
Maak Automotive uw homepage | Nieuwsbrief | Colofon | RSS-feeds


website realisatie CyberNed Internet Services