Aanpassing voor Volt en Ampera tegen brandgevaar
Bij de auto’s worden wijzigingen aan de voertuigstructuur en het koelstysteem van de batterij doorgevoerd. Zo moet door versteviging van bepaalde onderdelen de batterij beter worden beschermd bij zware aanrijding van opzij. Er wordt een extra sensor in het koelvloeistofreservoir aangebracht om het temperatuurniveau van de batterij te monitoren en tot slot wordt bij de auto’s een ring op het koelvloeistofreservoir van de batterij aangebracht om te voorkomen dat er vloeistof overloopt.
De modificaties worden doorgevoerd in het productieproces. Reeds geproduceerde auto’s worden voor aflevering aangepast. Er zijn nog geen Volts of Ampera’s aan eindgebruikers afgeleverd.
Door de aanpassingen loopt de uitlevering van de auto`s een paar weken vertraging op, laat Freddy de Mulder, algemeen directeur van Opel Nederland weten. “Wij beseffen ons dat er teleurstelling is bij klanten die door deze omstandigheid iets langer op de aflevering van hun Ampera moeten wachten. Wij verwachten in de loop van februari te starten met de grootschalige uitlevering.”
Begin deze week werd nog een andere ev-recall aangekondigd. Wereldwijd moeten 250 Fiskers Karma preventief van een nieuwe accu worden voorzien om kortsluiting en brand te voorkomen.