CRM trekt stekker uit mijnhandelaar.nl

Redactie Redactie
• Laatste update:

Nog in februari 2010 was de website helemaal vernieuwd en sprak directeur Michel van Roon de verwachting uit dat het aanbod gebruikte auto’s in twee maanden tijd tot boven de 5 duizend zou stijgen. De belangstelling vanuit de branche viel echter tegen. Op het laatst maakten tussen de 200 en 300 autobedrijven nog gebruik van mijnhandelaar.nl, schat Van Roon.

Onder andere de zoekmachine die handelaren waarschuwde als het een bepaalde auto vond waar ze naar op zoek waren, werd niet goed gebruikt. “Vooral bij het instellen van de selectiefilters ging het nogal eens mis”, weet Van Roon. “Als je dat te grof doet of de verkeerde criteria invoert, krijg je nutteloze meldingen binnen. Anderen reageerden niet op meldingen en sommigen vonden het zelfs storend als ze een sms’je of mailtje ontvingen.”

Van Roon weet nog niet of er een alternatief komt voor mijnhandelaar.nl: “Ik vind het nog steeds een goed concept. Ik verwachtte alleen dat men meer op cijfers zou gaan aan- en bijkopen en minder op gevoel. Misschien waren we er te vroeg mee.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

CRM trekt stekker uit mijnhandelaar.nl | Automotive Online

CRM trekt stekker uit mijnhandelaar.nl

Redactie Redactie
• Laatste update:

Nog in februari 2010 was de website helemaal vernieuwd en sprak directeur Michel van Roon de verwachting uit dat het aanbod gebruikte auto’s in twee maanden tijd tot boven de 5 duizend zou stijgen. De belangstelling vanuit de branche viel echter tegen. Op het laatst maakten tussen de 200 en 300 autobedrijven nog gebruik van mijnhandelaar.nl, schat Van Roon.

Onder andere de zoekmachine die handelaren waarschuwde als het een bepaalde auto vond waar ze naar op zoek waren, werd niet goed gebruikt. “Vooral bij het instellen van de selectiefilters ging het nogal eens mis”, weet Van Roon. “Als je dat te grof doet of de verkeerde criteria invoert, krijg je nutteloze meldingen binnen. Anderen reageerden niet op meldingen en sommigen vonden het zelfs storend als ze een sms’je of mailtje ontvingen.”

Van Roon weet nog niet of er een alternatief komt voor mijnhandelaar.nl: “Ik vind het nog steeds een goed concept. Ik verwachtte alleen dat men meer op cijfers zou gaan aan- en bijkopen en minder op gevoel. Misschien waren we er te vroeg mee.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.