Alband sluit zich aan bij Profile Tyrecenter

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens eigen zeggen kiest directeur Hans Poleij na 25 jaar voor deze oplossing omdat het voor kleine, zelfstandig opererende ondernemers steeds moeilijker wordt om het hoofd boven water te houden. Vooral internet speelt daar een rol bij, zo zegt hij. “De concurrentie met webshops is voor kleine, zelfstandige ondernemingen nauwelijks nog vol te houden. De klanten van nu zijn goed op de hoogte van de prijzen die men daar rekent. Daar kunnen wij niet tegenop.”

Poleij heeft niet zozeer de illusie dat hij dat straks wel kan, maar denkt via Profile Tyrecenter wel een nieuwe doelgroep binnen te halen. “Leasemaatschappijen en vlooteigenaren kiezen voor ketens. Door mij daar bij aan te sluiten, hoop ik bestaande klanten binnen te houden en nieuwe aan te trekken. En onder de paraplu van Profile Tyrecenter kan ik toch zelfstandig blijven ondernemen.”

Trend
Harm Nieboer, hoofd retail bij Profile Tyrecenter, wil in dit verband wel van een trend spreken. “We zien dat vaker,” zegt hij. ,,Dit bedrijf bestaat al 25 jaar en heeft een goede reputatie bij particuliere en zakelijke klanten, maar dreigt nu tussen wal en schip te vallen door de administratieve eisen van de leasemaatschappijen. Die willen centrale afspraken, dito facturatie en geautomatiseerde systemen voor managementrapportage. Daar kun je als eenling onmogelijk aan voldoen.” Nieboer verwacht een verdere groei van het aantal Profile Tyrecenters van 174 nu tot zo’n 200 eind 2012: “Er is duidelijk een hernieuwde belangstelling van dit soort bandenspecialisten om zich bij ons aan te sluiten.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Alband sluit zich aan bij Profile Tyrecenter | Automotive Online

Alband sluit zich aan bij Profile Tyrecenter

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens eigen zeggen kiest directeur Hans Poleij na 25 jaar voor deze oplossing omdat het voor kleine, zelfstandig opererende ondernemers steeds moeilijker wordt om het hoofd boven water te houden. Vooral internet speelt daar een rol bij, zo zegt hij. “De concurrentie met webshops is voor kleine, zelfstandige ondernemingen nauwelijks nog vol te houden. De klanten van nu zijn goed op de hoogte van de prijzen die men daar rekent. Daar kunnen wij niet tegenop.”

Poleij heeft niet zozeer de illusie dat hij dat straks wel kan, maar denkt via Profile Tyrecenter wel een nieuwe doelgroep binnen te halen. “Leasemaatschappijen en vlooteigenaren kiezen voor ketens. Door mij daar bij aan te sluiten, hoop ik bestaande klanten binnen te houden en nieuwe aan te trekken. En onder de paraplu van Profile Tyrecenter kan ik toch zelfstandig blijven ondernemen.”

Trend
Harm Nieboer, hoofd retail bij Profile Tyrecenter, wil in dit verband wel van een trend spreken. “We zien dat vaker,” zegt hij. ,,Dit bedrijf bestaat al 25 jaar en heeft een goede reputatie bij particuliere en zakelijke klanten, maar dreigt nu tussen wal en schip te vallen door de administratieve eisen van de leasemaatschappijen. Die willen centrale afspraken, dito facturatie en geautomatiseerde systemen voor managementrapportage. Daar kun je als eenling onmogelijk aan voldoen.” Nieboer verwacht een verdere groei van het aantal Profile Tyrecenters van 174 nu tot zo’n 200 eind 2012: “Er is duidelijk een hernieuwde belangstelling van dit soort bandenspecialisten om zich bij ons aan te sluiten.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.