Kavo verruilt Kühne voor Hella

Redactie Redactie
• Laatste update:

Kavo, specialist op het gebied van slijtagedelen voor Koreaanse en Japanse auto’s, stopt de samenwerking met Kühne omdat de aandacht van het bedrijf volgens Kavo-directeur Andre van Leeuwen te weinig bij Kavo lag. “Wij willen onze service verder uitbouwen en dan verwachten we van onze partners wel dat ze daar goed op inhaken. Hoe goed de verstandhouding ook was, het moment om uit elkaar te gaan bleek te zijn aangebroken.”

Zelf doen
Kavo heeft overwogen om de distributie van haar onderdelen zelf ter hand te nemen, maar zag hier toch vanaf. Naast AD Benelux, Brezan, Quinton Hazell en Doyen versterkt nu Hella het team van distributeurs. De onderdelen van Kavo liggen al op de plank in het distributiecentrum van Hella in Nieuwegein. “We kunnen in principe direct uitleveren, maar tot het einde van jaar zal de levering nog voornamelijk via Kühne gaan”, licht sales en marketingdirecteur Marco van der Aa van Hella toe.

Hella verwacht de omzet van Kavo-onderdelen de komende twee jaar te kunnen verdubbelen ten opzichte van die van 2010. 

Minder behoefte
Directeur Dinno van Breugel van Kühne laat in een reactie weten het stopzetten van de samenwerking met Kavo een gezamenlijke beslissing is geweest. “Er waren verschillende redenen om het partnerschap te beëindigen”, aldus Van Breugel. “De eerste is dat Kavo, sinds wij met ze in zee gingen voor filters, remblokken en wisserbladen zijn assortiment gestaag uitbreidde, waardoor conflicten gaf met onze andere leveranciers, die dezelfde lijnen al leverden, zoals Gates, SKF, Delphi en Luk.”

Daarnaast vormden de Kavo-lijnen volgens Van Breugel met 0,7% van de totale omzet slechts een kleine activiteit. “Daarbij zijn de andere fabrikanten een steeds breder assortiment gaan leveren, waardoor onze klanten steeds minder behoefte hadden aan een gespecialiseerde Aziatische leverancier als Kavo parts. Al met al paste het Kavo-concept ons dus niet meer en het is dan ook met wederzijdse instemming dat Kavo een andere partner heeft gezocht”, aldus Van Breugel, die benadrukt dat de persoonlijke verhoudingen met Kavo-directeur Van Leeuwen nog steeds prima is. “We werden het alleen niet eens, dan kun je beter elk je eigen weg gaan.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Kavo verruilt Kühne voor Hella | Automotive Online

Kavo verruilt Kühne voor Hella

Redactie Redactie
• Laatste update:

Kavo, specialist op het gebied van slijtagedelen voor Koreaanse en Japanse auto’s, stopt de samenwerking met Kühne omdat de aandacht van het bedrijf volgens Kavo-directeur Andre van Leeuwen te weinig bij Kavo lag. “Wij willen onze service verder uitbouwen en dan verwachten we van onze partners wel dat ze daar goed op inhaken. Hoe goed de verstandhouding ook was, het moment om uit elkaar te gaan bleek te zijn aangebroken.”

Zelf doen
Kavo heeft overwogen om de distributie van haar onderdelen zelf ter hand te nemen, maar zag hier toch vanaf. Naast AD Benelux, Brezan, Quinton Hazell en Doyen versterkt nu Hella het team van distributeurs. De onderdelen van Kavo liggen al op de plank in het distributiecentrum van Hella in Nieuwegein. “We kunnen in principe direct uitleveren, maar tot het einde van jaar zal de levering nog voornamelijk via Kühne gaan”, licht sales en marketingdirecteur Marco van der Aa van Hella toe.

Hella verwacht de omzet van Kavo-onderdelen de komende twee jaar te kunnen verdubbelen ten opzichte van die van 2010. 

Minder behoefte
Directeur Dinno van Breugel van Kühne laat in een reactie weten het stopzetten van de samenwerking met Kavo een gezamenlijke beslissing is geweest. “Er waren verschillende redenen om het partnerschap te beëindigen”, aldus Van Breugel. “De eerste is dat Kavo, sinds wij met ze in zee gingen voor filters, remblokken en wisserbladen zijn assortiment gestaag uitbreidde, waardoor conflicten gaf met onze andere leveranciers, die dezelfde lijnen al leverden, zoals Gates, SKF, Delphi en Luk.”

Daarnaast vormden de Kavo-lijnen volgens Van Breugel met 0,7% van de totale omzet slechts een kleine activiteit. “Daarbij zijn de andere fabrikanten een steeds breder assortiment gaan leveren, waardoor onze klanten steeds minder behoefte hadden aan een gespecialiseerde Aziatische leverancier als Kavo parts. Al met al paste het Kavo-concept ons dus niet meer en het is dan ook met wederzijdse instemming dat Kavo een andere partner heeft gezocht”, aldus Van Breugel, die benadrukt dat de persoonlijke verhoudingen met Kavo-directeur Van Leeuwen nog steeds prima is. “We werden het alleen niet eens, dan kun je beter elk je eigen weg gaan.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.