Hertz start budget label

Redactie Redactie
• Laatste update:

Op 19 september wordt de eerste zogenaamde off-airport locatie van Advantage geopend, aan de Kruisweg in Hoofddorp, dichtbij Schiphol. Tegelijkertijd wordt er ook een off-airport kantoor geopend bij Brussel-Zaventem. De tarieven liggen 25 tot 40 procent lager dan bij de reguliere Hertz-vestigingen.

Busje
Advantage werkt samen met verschillende verhuurbrokers, zoals Sunnycars, Holiday autos en Auto Europe maar consumenten kunnen ook direct een auto reserveren via de website. Wanneer ze op de luchthaven arriveren staan er – mits de vluchtgegevens zijn doorgegeven – medewerkers van Advantage klaar om de klanten met een busje naar de verhuurlocatie te brengen. De auto’s die door Advantage worden ingezet zijn ex-rentals van moederbedrijf Hertz, vanaf 8 maanden en ouder.

Kannibaliseren
Door de goedkopere kantoorlocatie, simpele opzet en de oudere auto’s liggen de tarieven volgens Henk van den Helder, directeur van Hertz Benelux, tot 40 procent lager dan de reguliere Hertz-tarieven. “In het toeristensegment is de prijs van groot belang. Het is fantastisch dat wij in de Benelux die markt nu nog beter kunnen bedienen.”

Van den Helder is niet bang dat het nieuwe label zal kannibaliseren op de Hertz-activiteiten. “Er zit een wezenlijk verschil tussen de labels. Met Hertz bedienen we de zakelijke markt en particulieren die A-kwaliteit willen en die geen zin of tijd hebben om op een busje te wachten. Advantage wordt dan ook neergezet als concurrent van de prijsvechters, zoals Dollar-Thrifty.”

Groeiscenario
De nieuwe locatie begint volgens Van den Helder zonder wagenpark. “We beginnen met nul auto’s en als er tien reserveringen komen, zorgen we voor tien auto’s. Komen er honderd reserveringen dan komen er honderd auto’s.” De doelstelling is om voor het einde van dit jaar een rijdende vloot te hebben van 200 voertuigen in Nederland en 150 in België. “En daarna streven we naar minimaal 20 procent groei per jaar.”

De verhuurlocatie aan de Kruisweg in Hoofddorp, waar overigens ook een vestiging van Dollar Thrifty zit, wordt bemand door ervaren Hertz-personeel, dat nu onder de Advantage-vlag gaat werken. “Het zijn allemaal gelouterde verhuurmedewerkers, die nu al zin hebben in de concurrentie, ook met hun Hertz-collega’s.”

Advantage rent a car is 100 procent eigendom van Hertz. Het bedrijf exploiteert wereldwijd al veertig vestigingen in de Verenigde Staten, Duitsland, Zwitserland, Spanje en Italië.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Hertz start budget label | Automotive Online

Hertz start budget label

Redactie Redactie
• Laatste update:

Op 19 september wordt de eerste zogenaamde off-airport locatie van Advantage geopend, aan de Kruisweg in Hoofddorp, dichtbij Schiphol. Tegelijkertijd wordt er ook een off-airport kantoor geopend bij Brussel-Zaventem. De tarieven liggen 25 tot 40 procent lager dan bij de reguliere Hertz-vestigingen.

Busje
Advantage werkt samen met verschillende verhuurbrokers, zoals Sunnycars, Holiday autos en Auto Europe maar consumenten kunnen ook direct een auto reserveren via de website. Wanneer ze op de luchthaven arriveren staan er – mits de vluchtgegevens zijn doorgegeven – medewerkers van Advantage klaar om de klanten met een busje naar de verhuurlocatie te brengen. De auto’s die door Advantage worden ingezet zijn ex-rentals van moederbedrijf Hertz, vanaf 8 maanden en ouder.

Kannibaliseren
Door de goedkopere kantoorlocatie, simpele opzet en de oudere auto’s liggen de tarieven volgens Henk van den Helder, directeur van Hertz Benelux, tot 40 procent lager dan de reguliere Hertz-tarieven. “In het toeristensegment is de prijs van groot belang. Het is fantastisch dat wij in de Benelux die markt nu nog beter kunnen bedienen.”

Van den Helder is niet bang dat het nieuwe label zal kannibaliseren op de Hertz-activiteiten. “Er zit een wezenlijk verschil tussen de labels. Met Hertz bedienen we de zakelijke markt en particulieren die A-kwaliteit willen en die geen zin of tijd hebben om op een busje te wachten. Advantage wordt dan ook neergezet als concurrent van de prijsvechters, zoals Dollar-Thrifty.”

Groeiscenario
De nieuwe locatie begint volgens Van den Helder zonder wagenpark. “We beginnen met nul auto’s en als er tien reserveringen komen, zorgen we voor tien auto’s. Komen er honderd reserveringen dan komen er honderd auto’s.” De doelstelling is om voor het einde van dit jaar een rijdende vloot te hebben van 200 voertuigen in Nederland en 150 in België. “En daarna streven we naar minimaal 20 procent groei per jaar.”

De verhuurlocatie aan de Kruisweg in Hoofddorp, waar overigens ook een vestiging van Dollar Thrifty zit, wordt bemand door ervaren Hertz-personeel, dat nu onder de Advantage-vlag gaat werken. “Het zijn allemaal gelouterde verhuurmedewerkers, die nu al zin hebben in de concurrentie, ook met hun Hertz-collega’s.”

Advantage rent a car is 100 procent eigendom van Hertz. Het bedrijf exploiteert wereldwijd al veertig vestigingen in de Verenigde Staten, Duitsland, Zwitserland, Spanje en Italië.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.