Lantinga lanceert eigen leenautoplan

Redactie Redactie
• Laatste update:

Kopie
Het initiatief lijkt een kopie van het leenautoplan Valvoline Cars, dat onderdelendistributeur Van Heck onlangs lanceerde. “Het lijkt er inderdaad op, beaamt Germen Wever, die bij Lantinga verantwoordelijk is voor de marketing. “Maar onze klanten krijgen alle vrijheid in de bestickering en de vaststelling van hun tarieven.” Opvallend verschil is ook dat de auto’s niet bij Leaseplan vandaan komen, maar bij ING-dochter Noordlease.

Havam
Lantinga is grossier van Havam en tevens Valvoline center. Bij de lancering van het Valvoline Cars-concept meende het daarom ook in aanmerking te komen voor het leenautoplan. “Toen bleek echter dat het alleen beschikbaar is voor Van Heck-grossiers”, zegt Wever. “Hoewel Havam tot hetzelfde moederbedrijf behoort (Sator – red) stonden wij dus met lege handen. Toen dachten we: dan bedenken we zelf iets soortgelijks, maar beter.”

Die verbetering is volgens Wever dat de garagist er meer geld aan over moet kunnen houden. Lastig als je bedenkt dat bij het Van Heck-concept behalve de grossier ook Valvoline een financiële bijdrage levert. Dat verschil moet Lantinga dus zelf overbruggen. “Dat kunnen wij doordat we ons richten op de meest loyale klantengroep”, aldus Wever. “Dus hoe meer omzet, hoe meer je aan de auto kunt verdienen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Lantinga lanceert eigen leenautoplan | Automotive Online

Lantinga lanceert eigen leenautoplan

Redactie Redactie
• Laatste update:

Kopie
Het initiatief lijkt een kopie van het leenautoplan Valvoline Cars, dat onderdelendistributeur Van Heck onlangs lanceerde. “Het lijkt er inderdaad op, beaamt Germen Wever, die bij Lantinga verantwoordelijk is voor de marketing. “Maar onze klanten krijgen alle vrijheid in de bestickering en de vaststelling van hun tarieven.” Opvallend verschil is ook dat de auto’s niet bij Leaseplan vandaan komen, maar bij ING-dochter Noordlease.

Havam
Lantinga is grossier van Havam en tevens Valvoline center. Bij de lancering van het Valvoline Cars-concept meende het daarom ook in aanmerking te komen voor het leenautoplan. “Toen bleek echter dat het alleen beschikbaar is voor Van Heck-grossiers”, zegt Wever. “Hoewel Havam tot hetzelfde moederbedrijf behoort (Sator – red) stonden wij dus met lege handen. Toen dachten we: dan bedenken we zelf iets soortgelijks, maar beter.”

Die verbetering is volgens Wever dat de garagist er meer geld aan over moet kunnen houden. Lastig als je bedenkt dat bij het Van Heck-concept behalve de grossier ook Valvoline een financiële bijdrage levert. Dat verschil moet Lantinga dus zelf overbruggen. “Dat kunnen wij doordat we ons richten op de meest loyale klantengroep”, aldus Wever. “Dus hoe meer omzet, hoe meer je aan de auto kunt verdienen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.