Autotrack.nl lanceert inruilmodule
Met de module kunnen geïnteresseerden in een auto bij het adverterende bedrijf een inruilvoorstel opvragen voor hun huidige auto. Hiervoor moet zij een aantal gegevens invullen en foto’s meesturen. “We zijn vooral op zoek naar harde leads voor onze zakelijke klanten”, zegt marketingmanager Albertien van der Hoeven van Autotrack.
Internetconsument
De inruilaanvraag wordt doorgestuurd naar het adverterende bedrijf, die de consument binnen 48 uur een bod doet op zijn auto. Duurt dit de internetconsument niet te lang? Via sms-diensten als Carspotter hebben ze immers in no-time een waarde-indicatie. “Dat is echt alleen een indicatie”, aldus Van der Hoeven. “Het inruilvoorstel van het autobedrijf is dat niet, dat is een gefundeerd bod.”
Autobedrijven betalen twee euro per lead; de klant betaalt niets. Opvallend is dat Autotaxatie.net ook een samenwerking heeft met de ANWB, waarbij de klant juist betaalt voor het opvragen van een bod. “Daarbij geldt een afnamegarantie”, aldus Van der Hoeven. “En die geven wij niet. Dan zouden we onze zakelijke klanten in het vaarwater zitten.”
Op de foto (vlnr) Albertien van der Hoeven, Sander van den Hout, Ertjo Buitenhuis en Nils van der Veen.