Tusveld en Telegraaf nemen aandeel in Autowereld

Redactie Redactie
• Laatste update:

De partijen willen niet zeggen hoe de verhoudingen precies liggen en wat de financiële details van de overname zijn. Onlangs nam Telegraaf Gaspedaal.nl over, wat onder de Inno Holding viel.

Tusveld opperde bij Telegraaf in gesprek te gaan met Autowereld.nl. “Toen ze twee jaar geleden begonnen, vond ik het al een interessant initiatief. Zelf waren wij toen met Gaspedaal bezig, maar ik heb Autowereld steeds in de gaten gehouden”, aldus Tusveld.

Gratis blijven
Op Autowereld.nl kunnen bedrijven en particulieren gratis occasionadvertenties plaatsen. Aan dit beginsel wordt niet getornd, vertelt Peter Langenkamp, directeur van Autowereld.nl. “Op deze manier willen we ons blijven onderscheiden van andere portals. Wel zijn we aanvullende diensten aan het ontwikkelen die we tegen betaling zullen aanbieden. Denk aan uitgebreide statistieken, de mogelijkheid lokaal te adverteren of een extra opvallende positie op de site.”

Volgens Langenkamp is groei van de website momenteel het belangrijkste doel. “Door advertenties van derden proberen we kostendekkend te zijn. Dat lukt aardig: vorig jaar hebben we een kleine winst gemaakt. Voor dit jaar is er een klein verlies ingecalculeerd.”

Eind dit jaar moet Autowereld in bereik en aanbod in de top 3 van Nederlandse occasionportals staan. Op dit moment staat de site naar eigen zeggen in de top 5 gebaseerd op Stir-gegevens.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Tusveld en Telegraaf nemen aandeel in Autowereld | Automotive Online

Tusveld en Telegraaf nemen aandeel in Autowereld

Redactie Redactie
• Laatste update:

De partijen willen niet zeggen hoe de verhoudingen precies liggen en wat de financiële details van de overname zijn. Onlangs nam Telegraaf Gaspedaal.nl over, wat onder de Inno Holding viel.

Tusveld opperde bij Telegraaf in gesprek te gaan met Autowereld.nl. “Toen ze twee jaar geleden begonnen, vond ik het al een interessant initiatief. Zelf waren wij toen met Gaspedaal bezig, maar ik heb Autowereld steeds in de gaten gehouden”, aldus Tusveld.

Gratis blijven
Op Autowereld.nl kunnen bedrijven en particulieren gratis occasionadvertenties plaatsen. Aan dit beginsel wordt niet getornd, vertelt Peter Langenkamp, directeur van Autowereld.nl. “Op deze manier willen we ons blijven onderscheiden van andere portals. Wel zijn we aanvullende diensten aan het ontwikkelen die we tegen betaling zullen aanbieden. Denk aan uitgebreide statistieken, de mogelijkheid lokaal te adverteren of een extra opvallende positie op de site.”

Volgens Langenkamp is groei van de website momenteel het belangrijkste doel. “Door advertenties van derden proberen we kostendekkend te zijn. Dat lukt aardig: vorig jaar hebben we een kleine winst gemaakt. Voor dit jaar is er een klein verlies ingecalculeerd.”

Eind dit jaar moet Autowereld in bereik en aanbod in de top 3 van Nederlandse occasionportals staan. Op dit moment staat de site naar eigen zeggen in de top 5 gebaseerd op Stir-gegevens.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.