Aantal schades en schadelast dalen fors

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het gaat hierbij om de schades die via Audatex zijn gecalculeerd, het merendeel van het totale aantal autoschades in Nederland. Het officiële kwartaalbericht wordt pas later deze maand verwacht.

Het gemiddelde schadebedrag lag in het eerste kwartaal van dit jaar op 1.294 euro. In Q1 van 2010 was dit nog 1.316. Over heel 2010 lag het gemiddelde schadebedrag op €1.267.
Zowel het hogere schadebedrag als het hogere aantal schades in het eerste kwartaal van 2010 zijn mede te verklaren door de strenge winter van 2010. Dit jaar bleef een lange vorstperiode uit.

Totale schadesom
De totale schadesom komt uit op 222 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2011, tegenover 250 miljoen in Q1 van 2010. Het verdwijnen van de no-claimbeschermer bij verzekeraars, een toename van het aantal kleine auto’s, lagere uurtarieven en minder economische bedrijvigheid worden genoemd als belangrijkste redenen voor de dalende schadelast.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Aantal schades en schadelast dalen fors | Automotive Online

Aantal schades en schadelast dalen fors

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het gaat hierbij om de schades die via Audatex zijn gecalculeerd, het merendeel van het totale aantal autoschades in Nederland. Het officiële kwartaalbericht wordt pas later deze maand verwacht.

Het gemiddelde schadebedrag lag in het eerste kwartaal van dit jaar op 1.294 euro. In Q1 van 2010 was dit nog 1.316. Over heel 2010 lag het gemiddelde schadebedrag op €1.267.
Zowel het hogere schadebedrag als het hogere aantal schades in het eerste kwartaal van 2010 zijn mede te verklaren door de strenge winter van 2010. Dit jaar bleef een lange vorstperiode uit.

Totale schadesom
De totale schadesom komt uit op 222 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2011, tegenover 250 miljoen in Q1 van 2010. Het verdwijnen van de no-claimbeschermer bij verzekeraars, een toename van het aantal kleine auto’s, lagere uurtarieven en minder economische bedrijvigheid worden genoemd als belangrijkste redenen voor de dalende schadelast.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.