De Nederlanden van Nu lanceert weblabel

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het meest opvallende is dat vooraf, op de eigen website aan consumenten wordt gevraagd welke wensen en eisen ze hebben ten aanzien van hun verzekeringen. “We constateren dat er bij de huidige internetverzekeraars nog een hoop flauwekul wordt meeverzekerd”, aldus directeur Arjen Dijkstra. “Zo kent Inshared een bobbiedekking, die inhoudt dat huisdieren automatisch zijn meeverzekerd. Daar betalen dus ook de mensen aan mee die geen huisdier hebben. Dat vinden wij onzin.”

De online enquête kan door iedereen worden ingevuld: dus ook door kwaadwillende concurrenten of door balorige kinderen. “Vaak haal je dit soort reacties er wel uit”, zegt Dijkstra. “En mochten we de uitkomsten allemaal heel opvallend vinden, dan kunnen we alsnog besluiten een onderzoek te houden. Maar we vinden dit crowdsourcen passen in het huidige tijdsbeeld. Producten ontwikkelen vanuit een ivoren toren is echt voorbij.”

De Nederlanden van Nu is sinds 2006 actief in autoverzekeringen: ze faciliteert onder meer de polissen van Fiat (Simpliciter) en Volkswagen (VVS). Helemaal blanco stapt ze er dan ook niet in. “En sommige zaken in een verzekering liggen natuurlijk al vast. Zo heb je altijd de modules WA en WA Casco nodig. Het gaat ons echt om de invulling van het pakket: wat vinden consumenten nou de moeite waard om mee te verzekeren?”

Ook over de schadeafhandeling kunnen consumenten meedenken. “Dan gaat het er vooral om of ze zelf willen bepalen waar ze de auto bij ruit- of blikschade naartoe brengen, of dat ze dit aan ons overlaten. We kunnen daarin ook voor het inmiddels gebruikelijke model kiezen waarbij er een verhoogd eigen risico geldt als mensen het hersteladres zelf willen bepalen. Dat hangt af van de uitkomsten van de enquête.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

De Nederlanden van Nu lanceert weblabel | Automotive Online

De Nederlanden van Nu lanceert weblabel

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het meest opvallende is dat vooraf, op de eigen website aan consumenten wordt gevraagd welke wensen en eisen ze hebben ten aanzien van hun verzekeringen. “We constateren dat er bij de huidige internetverzekeraars nog een hoop flauwekul wordt meeverzekerd”, aldus directeur Arjen Dijkstra. “Zo kent Inshared een bobbiedekking, die inhoudt dat huisdieren automatisch zijn meeverzekerd. Daar betalen dus ook de mensen aan mee die geen huisdier hebben. Dat vinden wij onzin.”

De online enquête kan door iedereen worden ingevuld: dus ook door kwaadwillende concurrenten of door balorige kinderen. “Vaak haal je dit soort reacties er wel uit”, zegt Dijkstra. “En mochten we de uitkomsten allemaal heel opvallend vinden, dan kunnen we alsnog besluiten een onderzoek te houden. Maar we vinden dit crowdsourcen passen in het huidige tijdsbeeld. Producten ontwikkelen vanuit een ivoren toren is echt voorbij.”

De Nederlanden van Nu is sinds 2006 actief in autoverzekeringen: ze faciliteert onder meer de polissen van Fiat (Simpliciter) en Volkswagen (VVS). Helemaal blanco stapt ze er dan ook niet in. “En sommige zaken in een verzekering liggen natuurlijk al vast. Zo heb je altijd de modules WA en WA Casco nodig. Het gaat ons echt om de invulling van het pakket: wat vinden consumenten nou de moeite waard om mee te verzekeren?”

Ook over de schadeafhandeling kunnen consumenten meedenken. “Dan gaat het er vooral om of ze zelf willen bepalen waar ze de auto bij ruit- of blikschade naartoe brengen, of dat ze dit aan ons overlaten. We kunnen daarin ook voor het inmiddels gebruikelijke model kiezen waarbij er een verhoogd eigen risico geldt als mensen het hersteladres zelf willen bepalen. Dat hangt af van de uitkomsten van de enquête.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.