Zweden: Saab moet eigen problemen oplossen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Saab diende een verzoek in bij de overheidsinstantie Swedish National Debt Office (NDO) om haar onderpand op het vastgoed van Saab vrij te geven. “Dit plan is weinig transparant en ingewikkeld”, aldus Borg.

Nauw
Inmiddels brengen de problemen bij Saab ook de toeleveranciers in het nauw. Zo zou toeleverancier International Automotive Components Group (IAC) een vijftigtal uitzendkrachten de wacht hebben aangezegd, aldus het Financieele Dagblad. IAC is een van de grootste toeleveranciers van het Zweedse automerk.

Svenake Bergillie van de Zweedse branchevereniging voor toeleveranciers, zei tegenover Reuters dat Saab een schuld van enkele tientallen miljoenen euro’s heeft bij haar toeleveranciers. Het Financieele Dagblad weet te melden dat Saab goed is voor ongeveer 20% van de omzet van IAC Zweden en dat circa 150 van de circa 1.300 banen zijn gerelateerd aan de productie van Saab-onderdelen.

Zweden: Saab moet eigen problemen oplossen | Automotive Online

Zweden: Saab moet eigen problemen oplossen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Saab diende een verzoek in bij de overheidsinstantie Swedish National Debt Office (NDO) om haar onderpand op het vastgoed van Saab vrij te geven. “Dit plan is weinig transparant en ingewikkeld”, aldus Borg.

Nauw
Inmiddels brengen de problemen bij Saab ook de toeleveranciers in het nauw. Zo zou toeleverancier International Automotive Components Group (IAC) een vijftigtal uitzendkrachten de wacht hebben aangezegd, aldus het Financieele Dagblad. IAC is een van de grootste toeleveranciers van het Zweedse automerk.

Svenake Bergillie van de Zweedse branchevereniging voor toeleveranciers, zei tegenover Reuters dat Saab een schuld van enkele tientallen miljoenen euro’s heeft bij haar toeleveranciers. Het Financieele Dagblad weet te melden dat Saab goed is voor ongeveer 20% van de omzet van IAC Zweden en dat circa 150 van de circa 1.300 banen zijn gerelateerd aan de productie van Saab-onderdelen.