Nieuwe leasemij voor het mkb
Het bedrijf onderscheidt zich volgens Griffioen door de hoge mate van digitalisering. “Contracten en facturen worden digitaal verstuurd aan de klant en bekeuringen worden direct naar de berijder gemaild zonder tussenkomst van de klant. Verder gebeurt levering en onderhoud van de auto – ook winterbanden en ruitschades – bij de dealer van de klant of berijder”, vertelt Griffioen.
“Verder werken we met een matrix om onder andere schades bij inname te verrekenen. Zo betaalt een klant op een vier jaar oude auto maar veertig procent van de reparatiekosten voor een niet gemelde schade. Overigens nemen we één eigen risico per kalenderjaar voor onze rekening, terwijl we bij volgende schade 300 euro doorbelasten.” Ook heeft de leasemaatschappij gunstige regelingen op het gebied van vroegtijdige contractbeëindiging en vervangend vervoer.
Het bedrijf denkt haar eigen kosten laag te kunnen houden. “We werken met z’n tweeën en doen alles zelf, we hebben geen externe back-office.”
Het bedrijf heeft nu ruim zestig contracten bij veertig klanten. Dat moet binnen drie jaar groeien naar zo’n 550 contracten.