Van Heck lanceert offertemodule voor autobedrijven

Redactie Redactie
• Laatste update:

De klant voert op de website van het autobedrijf zijn kenteken in en vinkt aan wat er met de auto moet gebeuren. Hierop ontvangt hij automatisch een prijsopgave en kan hij direct online een werkplaatsafspraak maken. De tarieven zijn gebaseerd op flatrate-tijden uit de database van Van Heck en op de onderdelenprijzen uit Mijngrossier.nl. Daarbij kan het autobedrijf zelf invoeren met welk uurtarief gerekend wordt en welk apk-tarief wordt gehanteerd.

Nieuwe klanten
Het concept sluit volgens Van Heck-directeur Johan van der Hoeven aan bij de nieuwe tijd waarin consumenten prijstransparantie eisen. “Je ziet dat autobezitters steeds vaker actief naar dat soort informatie op zoek gaan. Met ‘Kost Dat?’ kan het autobedrijf consumenten 24/7 de juiste prijsinformatie geven en daarmee dus ook veel nieuwe werkplaatsklanten voor zich winnen.”

Loyaliteit
De nieuwe module is in principe toegankelijk voor alle autobedrijven; Van Heck regelt kosteloos de aansluiting. Dat gebeurt via het netwerk van de circa 50 zogeheten businesspartners (waaronder de Vrooam-grossiers), die ook verantwoordelijk zijn voor de werving van garages.

Vanzelfsprekend is aansluiting op Mijngrossier.nl en dus onderdelenlevering via de Van Heck-partners daarbij een voorwaarde. “Wij investeren fors in dit systeem, naar schatting zo’n 895 euro per aansluiting”, zegt Van der Hoeven. “Door deze servicetool willen we de loyaliteit van garagebedrijven verder verhogen.”

Bij bedrijven die Van Heck al als hoofdleverancier hebben zou de onderdelenafzet moeten stijgen van gemiddeld 70 naar 75 à 80 pocent van de totale onderdelenafzet van het autobedrijf. Van der Hoeven rekent erop in het komende jaar zo’n vierduizend bedrijven op ‘Kost dat?’ te kunnen aansluiten.

Mijngarage
Het initiatief is een aanvulling op de bestaande site Mijngarage.nl, die ruim vier jaar geleden werd geïntroduceerd en waarbij consumenten een tarief kunnen opvragen voor bepaald onderhoudswerk. “Het belangrijkste verschil is dat autobedrijven nu zelf hun uur- en apk-tarieven kunnen bepalen”, licht Adriaan Roggeveen, ceo van Sator (moederbedrijf Van Heck) desgevraagd toe. “Bij Mijngarage.nl liggen die tarieven vast. Voor bedrijven die erg goedkoop opereren, zijn deze prijzen soms minder concurrerend. Dat probleem is met ‘Kost dat?’ opgelost.”

Van Heck gaat het nieuwe initiatief uitgebreid promoten op de AutovakRAI, die volgende week begint. Ook wordt er een promotieteam ingezet dat met vier auto’s op pad gaat door het land om bij autobedrijven de nieuwe offertemodule te demonstreren.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Van Heck lanceert offertemodule voor autobedrijven | Automotive Online

Van Heck lanceert offertemodule voor autobedrijven

Redactie Redactie
• Laatste update:

De klant voert op de website van het autobedrijf zijn kenteken in en vinkt aan wat er met de auto moet gebeuren. Hierop ontvangt hij automatisch een prijsopgave en kan hij direct online een werkplaatsafspraak maken. De tarieven zijn gebaseerd op flatrate-tijden uit de database van Van Heck en op de onderdelenprijzen uit Mijngrossier.nl. Daarbij kan het autobedrijf zelf invoeren met welk uurtarief gerekend wordt en welk apk-tarief wordt gehanteerd.

Nieuwe klanten
Het concept sluit volgens Van Heck-directeur Johan van der Hoeven aan bij de nieuwe tijd waarin consumenten prijstransparantie eisen. “Je ziet dat autobezitters steeds vaker actief naar dat soort informatie op zoek gaan. Met ‘Kost Dat?’ kan het autobedrijf consumenten 24/7 de juiste prijsinformatie geven en daarmee dus ook veel nieuwe werkplaatsklanten voor zich winnen.”

Loyaliteit
De nieuwe module is in principe toegankelijk voor alle autobedrijven; Van Heck regelt kosteloos de aansluiting. Dat gebeurt via het netwerk van de circa 50 zogeheten businesspartners (waaronder de Vrooam-grossiers), die ook verantwoordelijk zijn voor de werving van garages.

Vanzelfsprekend is aansluiting op Mijngrossier.nl en dus onderdelenlevering via de Van Heck-partners daarbij een voorwaarde. “Wij investeren fors in dit systeem, naar schatting zo’n 895 euro per aansluiting”, zegt Van der Hoeven. “Door deze servicetool willen we de loyaliteit van garagebedrijven verder verhogen.”

Bij bedrijven die Van Heck al als hoofdleverancier hebben zou de onderdelenafzet moeten stijgen van gemiddeld 70 naar 75 à 80 pocent van de totale onderdelenafzet van het autobedrijf. Van der Hoeven rekent erop in het komende jaar zo’n vierduizend bedrijven op ‘Kost dat?’ te kunnen aansluiten.

Mijngarage
Het initiatief is een aanvulling op de bestaande site Mijngarage.nl, die ruim vier jaar geleden werd geïntroduceerd en waarbij consumenten een tarief kunnen opvragen voor bepaald onderhoudswerk. “Het belangrijkste verschil is dat autobedrijven nu zelf hun uur- en apk-tarieven kunnen bepalen”, licht Adriaan Roggeveen, ceo van Sator (moederbedrijf Van Heck) desgevraagd toe. “Bij Mijngarage.nl liggen die tarieven vast. Voor bedrijven die erg goedkoop opereren, zijn deze prijzen soms minder concurrerend. Dat probleem is met ‘Kost dat?’ opgelost.”

Van Heck gaat het nieuwe initiatief uitgebreid promoten op de AutovakRAI, die volgende week begint. Ook wordt er een promotieteam ingezet dat met vier auto’s op pad gaat door het land om bij autobedrijven de nieuwe offertemodule te demonstreren.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.