Green Source wil vier Green Driving Centre’s

Redactie Redactie
• Laatste update:

Eerder vandaag kondigde een groep van 30 bedrijven en instellingen al de komst van een EV-voorlichtings- en ervaringscentrum in Rotterdam aan.

Ook op de Green Driving Experience Centres kunnen bedrijven en consumenten kennismaken met duurzame mobiliteit in het algemeen en elektrisch vervoer in het bijzonder. “We willen aantonen dat elektrisch vervoer ten onrechte een saai imago heeft”, vertelt managing partner Willem-Jan ter Riele van Green Source Company. “Onze medewerkers lichten mensen voor over de financiële en fiscale voordelen, maar ook over de beperkingen van elektrisch vervoer.”

Mobiliteit
Auto-importeurs, die elektrische auto’s in het portfolio hebben, ondersteunen het initiatief volgens Ter Riele. “Met ons centrum faciliteren wij voor hen de promotie van de EV’s van hun merk”, zegt Ter Riele. “In de showrooms van de dealers gebeurt dat te weinig, omdat verkopers in het algemeen eerder focussen op zuinige auto’s met traditionele aandrijving, dan op EV’s, die veel duurder in aanschaf zijn.” Om welke importeurs het gaat, wil Green Source Company niet zeggen. Bij navraag blijkt dit Nissan te zijn, waar Green Source Company twee Leafs heeft besteld. Mitsubishi zegt niet met het bedrijf in gesprek te zijn en met Opel  is er `oriënterend` contact geweest. Peugeot Nederland kent de Green Source Company niet. Renault Nederland kent het bedrijf alleen van naam, maar heeft geen plannen voor een samenwerking.

Combineren
Omdat Green Source Company ook voorlichting geeft over duurzame mobiliteit in relatie tot werk en recreatie zullen alle centra gevestigd worden op plaatsen waar bezoekers dat ook in de praktijk kunnen brengen. “Wij richten ons op locaties waar mensen kunnen ervaren hoe het is om werken, vergaderen en overnachten te combineren met duurzame mobiliteit”, aldus Ter Riele, die de komst van de centra bij consumenten en bedrijven onder de aandacht brengt met marketing- en reclamecampagnes.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Green Source wil vier Green Driving Centre’s | Automotive Online

Green Source wil vier Green Driving Centre’s

Redactie Redactie
• Laatste update:

Eerder vandaag kondigde een groep van 30 bedrijven en instellingen al de komst van een EV-voorlichtings- en ervaringscentrum in Rotterdam aan.

Ook op de Green Driving Experience Centres kunnen bedrijven en consumenten kennismaken met duurzame mobiliteit in het algemeen en elektrisch vervoer in het bijzonder. “We willen aantonen dat elektrisch vervoer ten onrechte een saai imago heeft”, vertelt managing partner Willem-Jan ter Riele van Green Source Company. “Onze medewerkers lichten mensen voor over de financiële en fiscale voordelen, maar ook over de beperkingen van elektrisch vervoer.”

Mobiliteit
Auto-importeurs, die elektrische auto’s in het portfolio hebben, ondersteunen het initiatief volgens Ter Riele. “Met ons centrum faciliteren wij voor hen de promotie van de EV’s van hun merk”, zegt Ter Riele. “In de showrooms van de dealers gebeurt dat te weinig, omdat verkopers in het algemeen eerder focussen op zuinige auto’s met traditionele aandrijving, dan op EV’s, die veel duurder in aanschaf zijn.” Om welke importeurs het gaat, wil Green Source Company niet zeggen. Bij navraag blijkt dit Nissan te zijn, waar Green Source Company twee Leafs heeft besteld. Mitsubishi zegt niet met het bedrijf in gesprek te zijn en met Opel  is er `oriënterend` contact geweest. Peugeot Nederland kent de Green Source Company niet. Renault Nederland kent het bedrijf alleen van naam, maar heeft geen plannen voor een samenwerking.

Combineren
Omdat Green Source Company ook voorlichting geeft over duurzame mobiliteit in relatie tot werk en recreatie zullen alle centra gevestigd worden op plaatsen waar bezoekers dat ook in de praktijk kunnen brengen. “Wij richten ons op locaties waar mensen kunnen ervaren hoe het is om werken, vergaderen en overnachten te combineren met duurzame mobiliteit”, aldus Ter Riele, die de komst van de centra bij consumenten en bedrijven onder de aandacht brengt met marketing- en reclamecampagnes.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.