Mazda en Glasurit gaan samenwerken

Redactie Redactie
• Laatste update:

Importeur
Glasurit sloot al eerder soortgelijke overeenkomsten met Ford en Nissan. Waarom focust het merk zich op de importeurs, respectievelijk het dealernetwerk? Key account manager Arjan Klijn: “Glasurit-reparatielakken hebben van vrijwel alle autofabrikanten een wereldwijde technische goedkeuring. Dit betekent dat we onze producten en diensten via de importeur bij dealers en automerkgebonden schadebedrijven kunnen vermarkten. Merkkanalen zijn voor ons aantrekkelijke nieuwe markten om onze activiteiten uit te breiden.”

Gewelfde panelen

Desgevraagd licht parts manager Mazda Motor Nederland Ruud Juffermans de motieven van de importeur als volgt toe: “Er bestond al een samenwerking op het gebied van het leveren van lakken en delen van kennis op Europees niveau tussen BASF/Glasurit en Mazda Europe. Die wordt nu naar alle landen uitgerold. Glasurit weet hoe je schade aan plaatwerk met een complexe vormgeving, zoals de gewelfde zijpanelen van de Mazda 5, moet herstellen. Die expertise kunnen ze overdragen op alle bedrijven die binnen het Madza-schadenetwerk vallen.“

Expertise
De overeenkomst heeft nog een voordeel voor Mazda.  Alle dealers met een schadeherstelafdeling, maar ook schadeherstellers die voor Mazda-dealers werken, kunnen gebruik maken van de faciliteiten die samenwerking biedt. “Iedere dealer en schadehersteller binnen het Mazda-netwerk kan zijn lakken desgewenst individueel bij verschillende leveranciers inkopen. Zo ging het voorheen ook. Maar de expertise en het delen van deze kennis is door de overeenkomst centraal geregeld via Glasurit”

Foto: Dick Wijbrands (l) van Basf/Glasurit en Kenneth van Dam van Mazda zijn blij met elkaar.

Mazda en Glasurit gaan samenwerken | Automotive Online

Mazda en Glasurit gaan samenwerken

Redactie Redactie
• Laatste update:

Importeur
Glasurit sloot al eerder soortgelijke overeenkomsten met Ford en Nissan. Waarom focust het merk zich op de importeurs, respectievelijk het dealernetwerk? Key account manager Arjan Klijn: “Glasurit-reparatielakken hebben van vrijwel alle autofabrikanten een wereldwijde technische goedkeuring. Dit betekent dat we onze producten en diensten via de importeur bij dealers en automerkgebonden schadebedrijven kunnen vermarkten. Merkkanalen zijn voor ons aantrekkelijke nieuwe markten om onze activiteiten uit te breiden.”

Gewelfde panelen

Desgevraagd licht parts manager Mazda Motor Nederland Ruud Juffermans de motieven van de importeur als volgt toe: “Er bestond al een samenwerking op het gebied van het leveren van lakken en delen van kennis op Europees niveau tussen BASF/Glasurit en Mazda Europe. Die wordt nu naar alle landen uitgerold. Glasurit weet hoe je schade aan plaatwerk met een complexe vormgeving, zoals de gewelfde zijpanelen van de Mazda 5, moet herstellen. Die expertise kunnen ze overdragen op alle bedrijven die binnen het Madza-schadenetwerk vallen.“

Expertise
De overeenkomst heeft nog een voordeel voor Mazda.  Alle dealers met een schadeherstelafdeling, maar ook schadeherstellers die voor Mazda-dealers werken, kunnen gebruik maken van de faciliteiten die samenwerking biedt. “Iedere dealer en schadehersteller binnen het Mazda-netwerk kan zijn lakken desgewenst individueel bij verschillende leveranciers inkopen. Zo ging het voorheen ook. Maar de expertise en het delen van deze kennis is door de overeenkomst centraal geregeld via Glasurit”

Foto: Dick Wijbrands (l) van Basf/Glasurit en Kenneth van Dam van Mazda zijn blij met elkaar.