‘Verdeel marketingbudget op basis van klantomzet’

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Begin met het segmenteren op basis van gemiddelde besteding in de werkplaats. Vervolgens bepaal je per klantgroep de juiste contactstrategie. Logischerwijs krijgt een klant die veel besteedt meer aandacht, maar uiteindelijk moet er met elke klant contact zijn.” Als derde stap bepaal je welke klantgroep welke investering mag kosten. “Een grote zakelijke klant breng je een bezoek rondom de feestdagen, een dalklant krijt een email met een aanbieding.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

‘Verdeel marketingbudget op basis van klantomzet’ | Automotive Online

‘Verdeel marketingbudget op basis van klantomzet’

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Begin met het segmenteren op basis van gemiddelde besteding in de werkplaats. Vervolgens bepaal je per klantgroep de juiste contactstrategie. Logischerwijs krijgt een klant die veel besteedt meer aandacht, maar uiteindelijk moet er met elke klant contact zijn.” Als derde stap bepaal je welke klantgroep welke investering mag kosten. “Een grote zakelijke klant breng je een bezoek rondom de feestdagen, een dalklant krijt een email met een aanbieding.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.