Nieuwe occasionformule: Cars&Joy

Redactie Redactie
• Laatste update:

Cars&Joy moet volgens Huisman een landelijke winkelketen worden, waar consumenten graag naartoe gaan voor de aanschaf van een occasion en het onderhoud ervan. “Mensen willen zekerheid en duidelijkheid, en dat biedt het herkenbare het vertrouwenwekkende karakter van een franchiseformule.”

Honderd vestigingen
Alle vestigingen krijgen een uniforme uitstraling en dienstverlening. Vanuit het hoofdkantoor worden ze ondersteund met centrale inkoopafspraken, marketingcommunicatie en advies over de juiste voorraadmix. In potentie is er in Nederland ruimte voor 250 vestigingen, denkt Huisman; binnen zeven jaar moeten dat er ongeveer honderd zijn.

Behoefte
Het nieuwe concept richt zich bij de werving met hun nieuwe concept vooral op (ex-)dealers, erkend reparateurs en professionelere occasionbedrijven. “De groep ex-dealers zal de komende jaren groter worden, vanwege het feit dat veel importeurs het aantal salesvestigingen in hun netwerk terugbrengen. Ik ben er van overtuigd dat de bedrijven die bij de merken afvallen, wel behoefte hebben aan een hard franchiseconcept als het onze.”

Onlangs is de eerste vestiging van de nieuwe formule geopend: autobedrijf Winter in Groningen.

Op de foto Fokko Winter, de eerste franchisenemer (Foto Jan Buwalda).

Lees het interview over Cars&Joy in Automotive 1, die vandaag verschijnt.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Nieuwe occasionformule: Cars&Joy | Automotive Online

Nieuwe occasionformule: Cars&Joy

Redactie Redactie
• Laatste update:

Cars&Joy moet volgens Huisman een landelijke winkelketen worden, waar consumenten graag naartoe gaan voor de aanschaf van een occasion en het onderhoud ervan. “Mensen willen zekerheid en duidelijkheid, en dat biedt het herkenbare het vertrouwenwekkende karakter van een franchiseformule.”

Honderd vestigingen
Alle vestigingen krijgen een uniforme uitstraling en dienstverlening. Vanuit het hoofdkantoor worden ze ondersteund met centrale inkoopafspraken, marketingcommunicatie en advies over de juiste voorraadmix. In potentie is er in Nederland ruimte voor 250 vestigingen, denkt Huisman; binnen zeven jaar moeten dat er ongeveer honderd zijn.

Behoefte
Het nieuwe concept richt zich bij de werving met hun nieuwe concept vooral op (ex-)dealers, erkend reparateurs en professionelere occasionbedrijven. “De groep ex-dealers zal de komende jaren groter worden, vanwege het feit dat veel importeurs het aantal salesvestigingen in hun netwerk terugbrengen. Ik ben er van overtuigd dat de bedrijven die bij de merken afvallen, wel behoefte hebben aan een hard franchiseconcept als het onze.”

Onlangs is de eerste vestiging van de nieuwe formule geopend: autobedrijf Winter in Groningen.

Op de foto Fokko Winter, de eerste franchisenemer (Foto Jan Buwalda).

Lees het interview over Cars&Joy in Automotive 1, die vandaag verschijnt.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.