Auto.nl met Louwman in online autoverkoop
Auto.nl verkoopt de twintig meestverkochte A- en B-segment modellen. De site biedt geen aanvullende diensten aan: inruil, onderhoud, verzekeren en financieren moet de consument zelf regelen. Een bewuste keuze, zegt Joosten. “We willen het proces niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk en dat gebeurt als je deze diensten levert”, stelt hij. Auto.nl verkoopt en levert de auto’s rechtstreeks aan consumenten.
Auto.nl-directeur Marque Joosten wil niet zeggen welke dealers en importeurs – de Toyota`s worden geleverd in overeenstemming met de Toyota-dealerorganisatie – de auto’s leveren. “Ik verwacht dat uiteindelijk meer importeurs mee gaan werken. De rol van internet blijft toenemen, importeurs kunnen gewoon niet achterblijven”, aldus Joosten.
Target
Geld verdienen kan Auto.nl alleen als het flinke aantallen auto’s weet te verkopen. Joosten denkt dat het breakeven point op duizend stuks ligt. De target voor 2011 is 300 auto´s.
Lees het interview met Marque Joosten in de komende Automotive, die vrijdag verschijnt.