Autovide start bemiddeling occasionadvertenties
Consumenten die hun auto willen verkopen, kunnen deze online aanmelden bij het bedrijf, tegen een vergoeding van 15 euro voor vier weken. De auto wordt doorplaatst naar achttien verschillende sites, meldt Autovide. Hierbij zitten occasionportals als Autotrack.nl en Autowereld.nl, maar ook Gaspedaal.nl en Zomoto.nl, sites die het aanbod van andere occasionsites verzamelen en publiceren. Depers.nl zit ook in het advertentiepakket, maar het autoaanbod op deze website is in feite een link naar de server van Autotrack. “We bieden de consumenten achttien advertenties aan tegen een lager bedrag dan ze zelf zouden moeten betalen, zelfs als we rekening houden met de doorplaatsingen die ertussen zitten”, zegt directeur Ron Kruiver.
Marge
Het advertentieportfolio van Autovide beperkt zich niet tot specifieke autosites. Msn.nl, Koopjesspullen.nl en Tweedehandsnet.nl zitten er bijvoorbeeld ook bij. “Met alle websites waarop wij occasions plaatsen, lopen contracten”, vertelt Kruiver. “Hierbij is bedongen dat wij per plaatsing minder betalen dan het gangbare advertentietarief. Zo houden we ook marge over om Autovide.nl te exploiteren.”
Autotrack
Sander van den Hout, ceo van Autotrack.nl geeft geen waardeoordeel over Autovide. “Er is een contract, maar inhoudelijk wil ik daar niets over kwijt, behalve dat er nu nog geen occasions zijn aangemeld”, zegt hij. Er is volgens Van den Hout geen sprake van korting op het advertentietarief voor Autovide bij Autotrack.nl. “Wij hanteren een transparant prijsbeleid, zoals vermeld op de abonnementenpagina van onze site. Autovide betaalt het reguliere tarief van Autotrack.nl zoals al onze relaties dat doen. Dit bedrijf zal, net als onze andere zakelijke accounts, aan onze inschrijvingsvoorwaarden en strenge criteria op het gebied van betrouwbaarheid moeten voldoen. Zoniet, dan zullen we het contract beëindigen. We hebben een reputatie hoog te houden.”