Care: lichte omzetdaling, internationale ambities

Redactie Redactie
• Laatste update:

Van Klinken hield vanavond een toespraak op de nieuwjaarsreceptie van Care in Utrecht, en besprak daarin het afgelopen jaar en ontvouwde de plannen voor 2011. Zoals het inrichten van het Benelux-kantoor Care International in Antwerpen.

Meer sturing
Care verwacht in 2011 licht te kunnen groeien doordat het zwaarder inzet op de verzekeringsmarkt. “De komende jaren gaan meer partijen meer stuurpolissen in de markt zetten, zodat de sturing in een stroomversnelling komt”, aldus Van Klinken. 
Hij verwacht komend jaar meerdere overnames te kunnen doen omdat schadebedrijven, door de toenemende sturing, graag tot een netwerk behoren.

Dealers delven onderspit
De schademarkt als geheel zal niet groeien, verwacht van Klinken; hij denkt dat zijn eigen bedrijf vooral gaat profiteren van het feit dat er steeds meer naar grotere ketens wordt gestuurd en dat onder meer dealers het onderspit delven. “De verzekeraars zijn steeds beter in staat om de omzet naar de universeel te sturen, vanwege het prijsvoordeel.”

De rol van dealers wordt ook kleiner in de onderdelenvoorziening. “Er zullen steeds vaker origineel gelijkwaardige onderdelen worden besteld. Importeurs willen hun grip op de schademarkt niet verliezen en steeds meer, buiten de dealer om, rechtstreeks afspraken maken met schadepartijen.”

Care International
De Belgische en Nederlandse hoofdkantoren worden dit jaar aangestuurd vanuit een centraal hoofdkantoor in Antwerpen: Care International. “Het bestuur wordt gevormd door de directies van Care Nederland en België”, vertelt Van Klinken. “Maar het is goed om op deze manier de nadruk te leggen op het standaardiseren van processen, aansturing en inkoop. Op deze manier is de formule ook gemakkelijker internationaal uit te rollen.”

Niet elektrisch
Van Klinken merkte verder op dat het in 2010 “helaas” niet is gelukt om elektrische auto’s in de vervangend-vervoervloot op te nemen. “Wij willen niet drie auto’s inzetten als marketinginstrument: als we voor elektrisch vervangend vervoer gaan, willen we die auto’s op elke vestiging kunnen aanbieden en dan hebben we er tussen de 50 en 100 nodig. Dat blijkt nu nog te duur. Daarnaast is het complex vanwege de gebrekkige oplaadinfrastructuur.”

Nieuwe frontoffice
Wel werd er in 2010 een nieuw concept voor de frontoffice geïntroduceerd, dat dit jaar verder wordt uitgerold. “In de schadebranche lopen we achter waar het gaat om de invulling van de receptie: we denken te veel vanuit de auto, in plaats van vanuit de klanten. We denken dat we hier nu een oplossing voor hebben gevonden. Van de receptie hebben we een ontmoetingsplek gemaakt, met een wachtruimte waar de bezoeker kan bellen of internetten. De klanttevredenheid op de pilotvestigingen is sinds de introductie gestegen, reden voor ons om het concept ook bij de andere vestigingen neer te zetten.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Care: lichte omzetdaling, internationale ambities | Automotive Online

Care: lichte omzetdaling, internationale ambities

Redactie Redactie
• Laatste update:

Van Klinken hield vanavond een toespraak op de nieuwjaarsreceptie van Care in Utrecht, en besprak daarin het afgelopen jaar en ontvouwde de plannen voor 2011. Zoals het inrichten van het Benelux-kantoor Care International in Antwerpen.

Meer sturing
Care verwacht in 2011 licht te kunnen groeien doordat het zwaarder inzet op de verzekeringsmarkt. “De komende jaren gaan meer partijen meer stuurpolissen in de markt zetten, zodat de sturing in een stroomversnelling komt”, aldus Van Klinken. 
Hij verwacht komend jaar meerdere overnames te kunnen doen omdat schadebedrijven, door de toenemende sturing, graag tot een netwerk behoren.

Dealers delven onderspit
De schademarkt als geheel zal niet groeien, verwacht van Klinken; hij denkt dat zijn eigen bedrijf vooral gaat profiteren van het feit dat er steeds meer naar grotere ketens wordt gestuurd en dat onder meer dealers het onderspit delven. “De verzekeraars zijn steeds beter in staat om de omzet naar de universeel te sturen, vanwege het prijsvoordeel.”

De rol van dealers wordt ook kleiner in de onderdelenvoorziening. “Er zullen steeds vaker origineel gelijkwaardige onderdelen worden besteld. Importeurs willen hun grip op de schademarkt niet verliezen en steeds meer, buiten de dealer om, rechtstreeks afspraken maken met schadepartijen.”

Care International
De Belgische en Nederlandse hoofdkantoren worden dit jaar aangestuurd vanuit een centraal hoofdkantoor in Antwerpen: Care International. “Het bestuur wordt gevormd door de directies van Care Nederland en België”, vertelt Van Klinken. “Maar het is goed om op deze manier de nadruk te leggen op het standaardiseren van processen, aansturing en inkoop. Op deze manier is de formule ook gemakkelijker internationaal uit te rollen.”

Niet elektrisch
Van Klinken merkte verder op dat het in 2010 “helaas” niet is gelukt om elektrische auto’s in de vervangend-vervoervloot op te nemen. “Wij willen niet drie auto’s inzetten als marketinginstrument: als we voor elektrisch vervangend vervoer gaan, willen we die auto’s op elke vestiging kunnen aanbieden en dan hebben we er tussen de 50 en 100 nodig. Dat blijkt nu nog te duur. Daarnaast is het complex vanwege de gebrekkige oplaadinfrastructuur.”

Nieuwe frontoffice
Wel werd er in 2010 een nieuw concept voor de frontoffice geïntroduceerd, dat dit jaar verder wordt uitgerold. “In de schadebranche lopen we achter waar het gaat om de invulling van de receptie: we denken te veel vanuit de auto, in plaats van vanuit de klanten. We denken dat we hier nu een oplossing voor hebben gevonden. Van de receptie hebben we een ontmoetingsplek gemaakt, met een wachtruimte waar de bezoeker kan bellen of internetten. De klanttevredenheid op de pilotvestigingen is sinds de introductie gestegen, reden voor ons om het concept ook bij de andere vestigingen neer te zetten.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.