Win de Pirelli-kalender 2011

Redactie Redactie
• Laatste update:

De nieuwe directie van Pirelli Benelux heeft echter besloten dat de lezers van Automotive en Automotive-online voortaan niet meer tot haar doelgroep behoren. In elk geval voor wat betreft de kalender. Dat u ’t even weet.
Op de vraag aan commercieel directeur Bernard Hons of het ook betekent dat Pirelli liever ziet dat dealers, universele autobedrijven, grossiers, banden- en garageketens en (onderdelen-)importeurs hun banden voortaan bij andere fabrikanten betrekken, bleef het oorverdovend stil.

Maar niet getreurd: gelukkig zijn er in de autobranche bedrijven met een ander gevoel voor bandenmarketing, die u en ons de Pirelli Kalenderwedstrijd niet willen onthouden. Dus ook dit jaar geven we de originele Pirelli-kalender weer weg, aan degene die de nieuwverkoop in 2010 het best voorspelt.

Voorspel en win de Pirelli-kalender
Vorig jaar bleef de verkoopteller steken onder de 388 duizend, tot vandaag staat de teller al op 470.022. Een dikke plus ten opzichte van 2009 dus en beduidend meer dan de 375 duizend die RAI en Bovag een jaar geleden voorspelden.

De prognoselarij is overigens een hele bedrijfstak geworden: banken, brancheverenigingen en adviesbureaus; ze buitelen over elkaar heen om maar hun nieuwste ramingen de wereld in te krijgen. Daarbij valt vooral op dat partijen die de ‘Captain-hindsight-methode’ toepassen, dus naarmate het jaar vordert steeds nieuwe prognoses afgeven, ook steeds dichter bij de waarheid komen.

Beeld
Dan het hebbeding zelf: de foto’s voor de Pirelli-kalender 2011 zijn geschoten door modekoning Karl Lagerfeld. De foto’s zijn zwart-wit, omdat de naakte schoonheid van het lichaam dan beter tot zijn recht zou komen. Ook nieuw: voor het eerst dit jaar blote mannen. Eerlijk gezegd: als het clear-obscure was opgezet, had het ons meer geboeid.

Al met al hebben we besloten volgend jaar iets anders exclusiefs weg te geven. Iemand met een goed autobranche marketinggevoel een goede suggestie? Mail de redactie.

De spelregels
Meedoen aan de kalenderwedstrijd kan tot en met 15 december. Iedereen mag meedoen voor de eeuwige roem, voor de kalender komen alleen abonnees in aanmerking. De abonnee van wie de schatting het dichtst bij het werkelijke aantal registraties ligt, wint `m. Als het winnende getal door meerdere mensen wordt genoemd, wint degene die zijn voorspelling als eerste deed. Per persoon mag er maar één voorspelling gedaan worden.

De uitslag wordt begin volgend jaar bekendgemaakt. Succes!

Vul hier uw schatting in.

Bekijk hier wat andere mensen voorspelden.

*Iedereen kan een voorspelling doen. De kalender gaat naar een Automotive abonnee. Hieronder wordt verstaan een persoon die is geregisteerd als abonnee of werkt bij een bedrijf dat is geregistreerd met een bedrijfabonnement.

Nog geen abonnee? Een abonnement aanvragen kan hier.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Win de Pirelli-kalender 2011 | Automotive Online

Win de Pirelli-kalender 2011

Redactie Redactie
• Laatste update:

De nieuwe directie van Pirelli Benelux heeft echter besloten dat de lezers van Automotive en Automotive-online voortaan niet meer tot haar doelgroep behoren. In elk geval voor wat betreft de kalender. Dat u ’t even weet.
Op de vraag aan commercieel directeur Bernard Hons of het ook betekent dat Pirelli liever ziet dat dealers, universele autobedrijven, grossiers, banden- en garageketens en (onderdelen-)importeurs hun banden voortaan bij andere fabrikanten betrekken, bleef het oorverdovend stil.

Maar niet getreurd: gelukkig zijn er in de autobranche bedrijven met een ander gevoel voor bandenmarketing, die u en ons de Pirelli Kalenderwedstrijd niet willen onthouden. Dus ook dit jaar geven we de originele Pirelli-kalender weer weg, aan degene die de nieuwverkoop in 2010 het best voorspelt.

Voorspel en win de Pirelli-kalender
Vorig jaar bleef de verkoopteller steken onder de 388 duizend, tot vandaag staat de teller al op 470.022. Een dikke plus ten opzichte van 2009 dus en beduidend meer dan de 375 duizend die RAI en Bovag een jaar geleden voorspelden.

De prognoselarij is overigens een hele bedrijfstak geworden: banken, brancheverenigingen en adviesbureaus; ze buitelen over elkaar heen om maar hun nieuwste ramingen de wereld in te krijgen. Daarbij valt vooral op dat partijen die de ‘Captain-hindsight-methode’ toepassen, dus naarmate het jaar vordert steeds nieuwe prognoses afgeven, ook steeds dichter bij de waarheid komen.

Beeld
Dan het hebbeding zelf: de foto’s voor de Pirelli-kalender 2011 zijn geschoten door modekoning Karl Lagerfeld. De foto’s zijn zwart-wit, omdat de naakte schoonheid van het lichaam dan beter tot zijn recht zou komen. Ook nieuw: voor het eerst dit jaar blote mannen. Eerlijk gezegd: als het clear-obscure was opgezet, had het ons meer geboeid.

Al met al hebben we besloten volgend jaar iets anders exclusiefs weg te geven. Iemand met een goed autobranche marketinggevoel een goede suggestie? Mail de redactie.

De spelregels
Meedoen aan de kalenderwedstrijd kan tot en met 15 december. Iedereen mag meedoen voor de eeuwige roem, voor de kalender komen alleen abonnees in aanmerking. De abonnee van wie de schatting het dichtst bij het werkelijke aantal registraties ligt, wint `m. Als het winnende getal door meerdere mensen wordt genoemd, wint degene die zijn voorspelling als eerste deed. Per persoon mag er maar één voorspelling gedaan worden.

De uitslag wordt begin volgend jaar bekendgemaakt. Succes!

Vul hier uw schatting in.

Bekijk hier wat andere mensen voorspelden.

*Iedereen kan een voorspelling doen. De kalender gaat naar een Automotive abonnee. Hieronder wordt verstaan een persoon die is geregisteerd als abonnee of werkt bij een bedrijf dat is geregistreerd met een bedrijfabonnement.

Nog geen abonnee? Een abonnement aanvragen kan hier.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.