Nieuweautokopen.nl: volgend jaar duizend nieuwe auto’s

Redactie Redactie
• Laatste update:

NAK verkoopt dit jaar ongeveer 500 nieuwe auto`s. Volgend jaar wil het bedrijf groeien naar duizend.

Zolderkamer
“De opening van dit centrum is een signaal dat we de zolderkamer ontgroeid zijn”, aldus dircteur/oprichter Paul de Vries. “We leveren hier alleen auto`s af: er komt geen showroom bij”, aldus De Vries, die exact vijf jaar geleden via Automotive-online zijn nieuwe site presenteerde.
“Het plan dat ik vijf jaar geleden had om auto´s via internet te verkopen, was niet van de grond gekomen zonder de steun van een aantal partners, zoals Hexon, Autodisk, Autotaxatie.net, Rabobank en vooral dankzij de samenwerking met Koops Furness”, aldus directeur/oprichter Paul de Vries tijdens de presentatie van vanmiddag.
Momenteel trekt de site iedere maand 130 duizend bezoekers.

Win-win
Koops Furness handelt alle orderaanvragen af die via een van de 40 labels, zoals Skodakopen.nl of Mazdakopen.nl, binnenkomen. Inmiddels houden zes mensen zich binnen het bedrijf met NAK bezig.
Deze samenwerking ontstond een jaar geleden. “Wij hadden serieuze plannen om ons meer te gaan richten op de verkoop via internet”, aldus Aart de Koning, ceo van Koops Furness. “Vervolgens kwamen we in contact met De Vries, die precies deed wat wij voor ogen hadden. We waren er snel uit. Er is echt sprake van een win-win. Wij hebben meer weten te verkopen en met meer marge, omdat we minder kosten hadden.”

Vermeer: strategisch inzicht
Bovag bondsvoorzitter Geert Vermeer opende het aflevercentrum. Volgens Vermeer zal de rol van het internet alleen maar toenemen. “In 2010 wordt er online voor meer dan 8 miljard omgezet, tien procent van de totale retailomzet in Nederland”, aldus Vermeer, die eveneens scheidend voorzitter van Hoofdbedrijfschap Detailhandel is.

“De internetpionier is ontdekt door de grote autoretailer Koops Furness. Prachtig toch. Ik vind het van strategisch inzicht en visie getuigen dat Koops Furness en De Vries samen de handschoen opgepakt hebben in plaats van te klagen over `dat internet`. In mijn visie is er plaats voor zowel het traditionele model als voor de verkoop via internet”, aldus Vermeer.

Op de foto: De Koning, Vermeer en De Vries.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Nieuweautokopen.nl: volgend jaar duizend nieuwe auto’s | Automotive Online

Nieuweautokopen.nl: volgend jaar duizend nieuwe auto’s

Redactie Redactie
• Laatste update:

NAK verkoopt dit jaar ongeveer 500 nieuwe auto`s. Volgend jaar wil het bedrijf groeien naar duizend.

Zolderkamer
“De opening van dit centrum is een signaal dat we de zolderkamer ontgroeid zijn”, aldus dircteur/oprichter Paul de Vries. “We leveren hier alleen auto`s af: er komt geen showroom bij”, aldus De Vries, die exact vijf jaar geleden via Automotive-online zijn nieuwe site presenteerde.
“Het plan dat ik vijf jaar geleden had om auto´s via internet te verkopen, was niet van de grond gekomen zonder de steun van een aantal partners, zoals Hexon, Autodisk, Autotaxatie.net, Rabobank en vooral dankzij de samenwerking met Koops Furness”, aldus directeur/oprichter Paul de Vries tijdens de presentatie van vanmiddag.
Momenteel trekt de site iedere maand 130 duizend bezoekers.

Win-win
Koops Furness handelt alle orderaanvragen af die via een van de 40 labels, zoals Skodakopen.nl of Mazdakopen.nl, binnenkomen. Inmiddels houden zes mensen zich binnen het bedrijf met NAK bezig.
Deze samenwerking ontstond een jaar geleden. “Wij hadden serieuze plannen om ons meer te gaan richten op de verkoop via internet”, aldus Aart de Koning, ceo van Koops Furness. “Vervolgens kwamen we in contact met De Vries, die precies deed wat wij voor ogen hadden. We waren er snel uit. Er is echt sprake van een win-win. Wij hebben meer weten te verkopen en met meer marge, omdat we minder kosten hadden.”

Vermeer: strategisch inzicht
Bovag bondsvoorzitter Geert Vermeer opende het aflevercentrum. Volgens Vermeer zal de rol van het internet alleen maar toenemen. “In 2010 wordt er online voor meer dan 8 miljard omgezet, tien procent van de totale retailomzet in Nederland”, aldus Vermeer, die eveneens scheidend voorzitter van Hoofdbedrijfschap Detailhandel is.

“De internetpionier is ontdekt door de grote autoretailer Koops Furness. Prachtig toch. Ik vind het van strategisch inzicht en visie getuigen dat Koops Furness en De Vries samen de handschoen opgepakt hebben in plaats van te klagen over `dat internet`. In mijn visie is er plaats voor zowel het traditionele model als voor de verkoop via internet”, aldus Vermeer.

Op de foto: De Koning, Vermeer en De Vries.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.