Toyota niet naar AutoRAI 2011

Redactie Redactie
• Laatste update:

De afzegging geldt alleen voor het merk Toyota, voor wat betreft alle andere merken lopen de inschrijvingen volgens ’t Hooft juist boven verwachting. Opvallend is dat Lexus, eveneens uit de Louwman & Parqui-stal, wel naar de beurs komt. De status van Suzuki, waarvan de importeur ook onderdeel vormt van Louwman Groep, is op dit moment nog niet bekend.

Eigen evenement
Directeur Pieter van der Velden van Toyota en Lexus laat desgevraagd weten dat zijn bedrijf “op zoek is naar de beste manier waarop het haar klanten in 2011 kan bereiken.”

In een interne melding aan de dealers laat Louwman & Parqui weten dat de beslissing tot stand is gekomen na een zorgvuldige afweging. “We zijn er niet van overtuigd dat deelname aan de AutoRAI ons gaat helpen bij het realiseren van onze marketingdoelstellingen”, aldus de verklaring.
De importeur laat ook weten bezig te zijn met een alternatief, mogelijk wordt dat een groot evenement volgend jaar voor de eigen berijders.

De dealervereniging is niet bereikbaar voor commentaar.

78 procent binnen
’t Hooft zegt de beslissing van Toyota te betreuren, maar is desondanks zeer positief over de voortgang van de beurs. “Het gaat uitstekend met de inschrijvingen, op dit moment hebben we 78% van alle merken binnen. Ter vergelijking: in 2009 eindigden we met 69%. En we verwachten uiteindelijk op 85% uit te komen.”

Bang dat het afhaken van Toyota andere merken nu toch weer aan het twijfelen zal brengen is ’t Hooft niet. “De stemming in de tentoonstellingscommissie, waarin dertien merken vertegenwoordigd zijn, is zeer optimistisch. Ook merken die er twee jaar geleden niet bij waren, zijn nu vastbesloten er een succes van te maken.”

Wel heeft de organisatie volgens ’t Hooft te maken met de algemene trend dat exposanten steeds langer wachten met hun inschrijving. “Wij zijn dat gewend met evenementen in andere sectoren, de AutoRAI gaat wat dat betreft meer lijken op een gewone beurs.”

BMW en Mini
Woordvoerder Diederik Reitsma van BMW Nederland, dat twee jaar geleden de eerste partij was die zich terugtrok en daarmee de hele beurs op losse schroeven zette, onderschrijft de lezing van ’t Hooft. “Wij zijn er in 2011 bij, met zowel BMW als Mini, omdat het evenement past binnen onze plannen voor volgend jaar”, aldus Reitsma. “We vinden het de investering waard om onze modellen, waaronder ook primeurs, te laten zien en denken voldoende leads te kunnen genereren.”

Ford en Pon
Algemeen directeur Gerald Bolder van Ford Nederland laat weten dat bij zijn bedrijf de voorbereidingen al in volle gang zijn. “Wij hebben de keuze gemaakt dat we absoluut willen deelnemen. Het is toch hét autofeestje van Nederland, dus daar moet je als volumemerk gewoon aanwezig zijn. Ons is ook gebleken dat het een goede manier is om je merk en je nieuwe modellen in een keer in de markt te zetten.”

Ook bij Pon (VW-Audi-Seat-Skoda-Porsche) is er geen twijfel over deelname aan de AutoRAI. “Zelfs niet als er door het afhaken van Toyota bij andere merken weer beroering zou ontstaan”, zegt woordvoerder Jacques Geijssen desgevraagd. Iets soortgelijks gebeurde twee jaar geleden, toen BMW aangaf af te haken.

Volgens Geijssen is de situatie nu niet vergelijkbaar met die van destijds. “Toen was het gezien de markt- en economische omstandigheden verklaarbaar dat importeurs terughoudend waren. Nu zijn de vooruitzichten anders. Natuurlijk kijken we ook nu kritisch hoe we onze budgetten zo efficiënt mogelijk kunnen inzetten, maar we zijn volop bezig ervoor te zorgen dat we het publiek iets moois kunnen laten zien. Het staat en blijft dus gewoon in de agenda.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Toyota niet naar AutoRAI 2011 | Automotive Online

Toyota niet naar AutoRAI 2011

Redactie Redactie
• Laatste update:

De afzegging geldt alleen voor het merk Toyota, voor wat betreft alle andere merken lopen de inschrijvingen volgens ’t Hooft juist boven verwachting. Opvallend is dat Lexus, eveneens uit de Louwman & Parqui-stal, wel naar de beurs komt. De status van Suzuki, waarvan de importeur ook onderdeel vormt van Louwman Groep, is op dit moment nog niet bekend.

Eigen evenement
Directeur Pieter van der Velden van Toyota en Lexus laat desgevraagd weten dat zijn bedrijf “op zoek is naar de beste manier waarop het haar klanten in 2011 kan bereiken.”

In een interne melding aan de dealers laat Louwman & Parqui weten dat de beslissing tot stand is gekomen na een zorgvuldige afweging. “We zijn er niet van overtuigd dat deelname aan de AutoRAI ons gaat helpen bij het realiseren van onze marketingdoelstellingen”, aldus de verklaring.
De importeur laat ook weten bezig te zijn met een alternatief, mogelijk wordt dat een groot evenement volgend jaar voor de eigen berijders.

De dealervereniging is niet bereikbaar voor commentaar.

78 procent binnen
’t Hooft zegt de beslissing van Toyota te betreuren, maar is desondanks zeer positief over de voortgang van de beurs. “Het gaat uitstekend met de inschrijvingen, op dit moment hebben we 78% van alle merken binnen. Ter vergelijking: in 2009 eindigden we met 69%. En we verwachten uiteindelijk op 85% uit te komen.”

Bang dat het afhaken van Toyota andere merken nu toch weer aan het twijfelen zal brengen is ’t Hooft niet. “De stemming in de tentoonstellingscommissie, waarin dertien merken vertegenwoordigd zijn, is zeer optimistisch. Ook merken die er twee jaar geleden niet bij waren, zijn nu vastbesloten er een succes van te maken.”

Wel heeft de organisatie volgens ’t Hooft te maken met de algemene trend dat exposanten steeds langer wachten met hun inschrijving. “Wij zijn dat gewend met evenementen in andere sectoren, de AutoRAI gaat wat dat betreft meer lijken op een gewone beurs.”

BMW en Mini
Woordvoerder Diederik Reitsma van BMW Nederland, dat twee jaar geleden de eerste partij was die zich terugtrok en daarmee de hele beurs op losse schroeven zette, onderschrijft de lezing van ’t Hooft. “Wij zijn er in 2011 bij, met zowel BMW als Mini, omdat het evenement past binnen onze plannen voor volgend jaar”, aldus Reitsma. “We vinden het de investering waard om onze modellen, waaronder ook primeurs, te laten zien en denken voldoende leads te kunnen genereren.”

Ford en Pon
Algemeen directeur Gerald Bolder van Ford Nederland laat weten dat bij zijn bedrijf de voorbereidingen al in volle gang zijn. “Wij hebben de keuze gemaakt dat we absoluut willen deelnemen. Het is toch hét autofeestje van Nederland, dus daar moet je als volumemerk gewoon aanwezig zijn. Ons is ook gebleken dat het een goede manier is om je merk en je nieuwe modellen in een keer in de markt te zetten.”

Ook bij Pon (VW-Audi-Seat-Skoda-Porsche) is er geen twijfel over deelname aan de AutoRAI. “Zelfs niet als er door het afhaken van Toyota bij andere merken weer beroering zou ontstaan”, zegt woordvoerder Jacques Geijssen desgevraagd. Iets soortgelijks gebeurde twee jaar geleden, toen BMW aangaf af te haken.

Volgens Geijssen is de situatie nu niet vergelijkbaar met die van destijds. “Toen was het gezien de markt- en economische omstandigheden verklaarbaar dat importeurs terughoudend waren. Nu zijn de vooruitzichten anders. Natuurlijk kijken we ook nu kritisch hoe we onze budgetten zo efficiënt mogelijk kunnen inzetten, maar we zijn volop bezig ervoor te zorgen dat we het publiek iets moois kunnen laten zien. Het staat en blijft dus gewoon in de agenda.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.