Saarloos: meer producten onder eigen merknaam

Redactie Redactie
• Laatste update:

“We hebben uit eigen onderzoek geconcludeerd dat de naamsbekendheid van de leverancier minstens zo belangrijk is als de namen van de merken van die leverancier”, zegt marketingmanager Bart van Oers van Saarloos. “We kunnen ons met ons eigen merk ook meer onderscheiden van de concurrentie. We willen niet alleen een handelshuis zijn dat aan de ene kant producten kant-en-klaar inkoopt om die op de markt te zetten; we willen een eigen stempel drukken op de producten die we leveren, zodat die beter aansluiten op de wensen in de werkplaats.”

Aircoservice
Een van de producten waar Saarloos een eigen stempel op heeft gedrukt, is de Fral Fast 200, een aircoservice-apparaat. “Hierbij heeft de fabrikant bij de ontwikkeling van de machine geluisterd naar onze wensen. Denk hierbij aan een eenvoudigere manier om te ontluchten, een grotere interne tankinhoud en een nauwkeuriger meting van de olie die meekomt met het verwisselen van de aircovloeistof.”
Maar de naam Saarloos zelf staat er nog niet op. “Dat is de volgende fase, dat gaat zeker ook bij deze productlijn gebeuren.”

Niet alleen eigen merk
Het is niet de bedoeling om in de toekomst alleen eigen-merkproducten in de markt te hebben, zegt Van Oers. “We hebben sterke A-merk lijnen en het zou onverstandig zijn daar geen gebruik van te maken. We zien echter wel dat door de schaalgrootte bij fabrikanten, een productlijn die je vandaag levert, morgen een andere eigenaar kan hebben. We keken bijvoorbeeld op van de overname van Beissbarth door Bosch. Wij zijn distributeur van Beissbarth-equipment, maar die samenwerking is wel minder exclusief nu een deel van deze apparatuur ook via Bosch geleverd wordt. Zo zie je dat het verstandig is om ook in je eigen merk te investeren.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Saarloos: meer producten onder eigen merknaam | Automotive Online

Saarloos: meer producten onder eigen merknaam

Redactie Redactie
• Laatste update:

“We hebben uit eigen onderzoek geconcludeerd dat de naamsbekendheid van de leverancier minstens zo belangrijk is als de namen van de merken van die leverancier”, zegt marketingmanager Bart van Oers van Saarloos. “We kunnen ons met ons eigen merk ook meer onderscheiden van de concurrentie. We willen niet alleen een handelshuis zijn dat aan de ene kant producten kant-en-klaar inkoopt om die op de markt te zetten; we willen een eigen stempel drukken op de producten die we leveren, zodat die beter aansluiten op de wensen in de werkplaats.”

Aircoservice
Een van de producten waar Saarloos een eigen stempel op heeft gedrukt, is de Fral Fast 200, een aircoservice-apparaat. “Hierbij heeft de fabrikant bij de ontwikkeling van de machine geluisterd naar onze wensen. Denk hierbij aan een eenvoudigere manier om te ontluchten, een grotere interne tankinhoud en een nauwkeuriger meting van de olie die meekomt met het verwisselen van de aircovloeistof.”
Maar de naam Saarloos zelf staat er nog niet op. “Dat is de volgende fase, dat gaat zeker ook bij deze productlijn gebeuren.”

Niet alleen eigen merk
Het is niet de bedoeling om in de toekomst alleen eigen-merkproducten in de markt te hebben, zegt Van Oers. “We hebben sterke A-merk lijnen en het zou onverstandig zijn daar geen gebruik van te maken. We zien echter wel dat door de schaalgrootte bij fabrikanten, een productlijn die je vandaag levert, morgen een andere eigenaar kan hebben. We keken bijvoorbeeld op van de overname van Beissbarth door Bosch. Wij zijn distributeur van Beissbarth-equipment, maar die samenwerking is wel minder exclusief nu een deel van deze apparatuur ook via Bosch geleverd wordt. Zo zie je dat het verstandig is om ook in je eigen merk te investeren.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.