‘Scherpere condities hebben rendement aangetast’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Aalbers zei op de bijeenkomst, die werd bezocht door tweehonderd Acoat-bedrijven, te verwachten dat op niet al te lange termijn de sturing naar de netwerkpartners wordt vergroot. “In de schadebranche wordt nu het kaf van het koren gescheiden. Er vallen bedrijven af, waardoor de onbalans tussen vraag en aanbod ten einde komt.”

Hij wees erop dat de bedrijven die een rol willen blijven spelen, zich moeten onderscheiden en moeten blijven investeren. Hij ziet de toekomst voor zijn netwerk dan ook rooskleurig in. Het thema van de dag, The sky is the limit, was wat hem betreft dan ook niet alleen van toepassing op de locatie, Aviodrome in Lelystad: hij had vooral betrekking op de mogelijkheden die er voor schadebedrijven zijn om zich te onderscheiden.

Duurzaamheidscertificaat
Diverse sprekers gingen vervolgens in op waar dat onderscheidend vermogen zou kunnen liggen. Tjeerd Hobma van Conclusion Energy Consultants riep bijvoorbeeld op tot een duurzaamheidcertificaat voor de schadebranche, naar analogie van het Bovag-certificaat Erkend Duurzaam.

Hobma rekende voor dat bij één schadereparatie 75 gram CO2 wordt uitgestoten; evenveel als dat een Volkswagen Bluemotion uitstoot na 850 kilometer. Naast het feit dat energiebesparing leidt tot kostenvoordeel, zijn opdrachtgevers ook steeds meer gefocust op de duurzaamheid van leveranciers, hield hij zijn toehoorders voor.

Aalbers zei dat Sikkens plannen heeft voor de introductie van een soort ‘duurzaamheidsmonitor’.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

‘Scherpere condities hebben rendement aangetast’ | Automotive Online

‘Scherpere condities hebben rendement aangetast’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Aalbers zei op de bijeenkomst, die werd bezocht door tweehonderd Acoat-bedrijven, te verwachten dat op niet al te lange termijn de sturing naar de netwerkpartners wordt vergroot. “In de schadebranche wordt nu het kaf van het koren gescheiden. Er vallen bedrijven af, waardoor de onbalans tussen vraag en aanbod ten einde komt.”

Hij wees erop dat de bedrijven die een rol willen blijven spelen, zich moeten onderscheiden en moeten blijven investeren. Hij ziet de toekomst voor zijn netwerk dan ook rooskleurig in. Het thema van de dag, The sky is the limit, was wat hem betreft dan ook niet alleen van toepassing op de locatie, Aviodrome in Lelystad: hij had vooral betrekking op de mogelijkheden die er voor schadebedrijven zijn om zich te onderscheiden.

Duurzaamheidscertificaat
Diverse sprekers gingen vervolgens in op waar dat onderscheidend vermogen zou kunnen liggen. Tjeerd Hobma van Conclusion Energy Consultants riep bijvoorbeeld op tot een duurzaamheidcertificaat voor de schadebranche, naar analogie van het Bovag-certificaat Erkend Duurzaam.

Hobma rekende voor dat bij één schadereparatie 75 gram CO2 wordt uitgestoten; evenveel als dat een Volkswagen Bluemotion uitstoot na 850 kilometer. Naast het feit dat energiebesparing leidt tot kostenvoordeel, zijn opdrachtgevers ook steeds meer gefocust op de duurzaamheid van leveranciers, hield hij zijn toehoorders voor.

Aalbers zei dat Sikkens plannen heeft voor de introductie van een soort ‘duurzaamheidsmonitor’.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.