Ecars Europe brengt Faam naar Nederland

Redactie Redactie
• Laatste update:

Afzet?
De Jolly kost ongeveer 59 duizend euro, inclusief belastingen. “Dat is al snel 15 duizend euro meer dan voor een soortgelijk conventioneel voertuig. Door lagere belastingen, beperkt onderhoud en lage brandstofkosten is de auto in gebruik wel goedkoper. Maar vanwege de initiële aanschaf mikken we in eerste instantie op grotere bedrijven”, aldus Rob van Bergen van Ecars.
Over de verwachte afzet in Nederland durft hij nog geen uitspraak te doen. “Er is nog geen afzetmarkt, want er is nog geen aanbod. Daardoor is er ook nog maar weinig vraag.”

Verkoop
De verkoop vindt plaats via het eigen dealernetwerk van Ecars Europe: de Emobility Centers met vestigingen in ‘s-Hertogenbosch en Meerkerk. In de regio’s waar nog geen Emobility Center is gevestigd, zorgt Ecars Europe zelf voor de verkoop vanuit haar vestiging in Rosmalen. Het streven is wel om binnen een jaar een landelijk dekkend dealernetwerk beschikbaar te hebben.

Faam
Faam is van origine een Italiaanse fabrikant van batterijen en levert sinds vijf jaar elektrische bedrijfsauto’s in Europa. In deze tijd zijn er ongeveer drieduizend van verkocht.

Faam koopt de chassiscabines als halffabricaat in bij de toeleveranciers van conventionele autofabrikanten, en bouwt zelf de aandrijflijn in. In samenwerking met Magnetti Marelli wordt de toegepaste elektronica ontwikkeld en geproduceerd.

Opbouw
Voor de opbouw van de cabines werkt Ecars Europe samen met de Nederlandse bedrijven CityBox en DHollandia en het Italiaanse Henschel. De opbouw wordt verzorgd door de Waardenburgse carrosseriebouwer Hastog-Est.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Ecars Europe brengt Faam naar Nederland | Automotive Online

Ecars Europe brengt Faam naar Nederland

Redactie Redactie
• Laatste update:

Afzet?
De Jolly kost ongeveer 59 duizend euro, inclusief belastingen. “Dat is al snel 15 duizend euro meer dan voor een soortgelijk conventioneel voertuig. Door lagere belastingen, beperkt onderhoud en lage brandstofkosten is de auto in gebruik wel goedkoper. Maar vanwege de initiële aanschaf mikken we in eerste instantie op grotere bedrijven”, aldus Rob van Bergen van Ecars.
Over de verwachte afzet in Nederland durft hij nog geen uitspraak te doen. “Er is nog geen afzetmarkt, want er is nog geen aanbod. Daardoor is er ook nog maar weinig vraag.”

Verkoop
De verkoop vindt plaats via het eigen dealernetwerk van Ecars Europe: de Emobility Centers met vestigingen in ‘s-Hertogenbosch en Meerkerk. In de regio’s waar nog geen Emobility Center is gevestigd, zorgt Ecars Europe zelf voor de verkoop vanuit haar vestiging in Rosmalen. Het streven is wel om binnen een jaar een landelijk dekkend dealernetwerk beschikbaar te hebben.

Faam
Faam is van origine een Italiaanse fabrikant van batterijen en levert sinds vijf jaar elektrische bedrijfsauto’s in Europa. In deze tijd zijn er ongeveer drieduizend van verkocht.

Faam koopt de chassiscabines als halffabricaat in bij de toeleveranciers van conventionele autofabrikanten, en bouwt zelf de aandrijflijn in. In samenwerking met Magnetti Marelli wordt de toegepaste elektronica ontwikkeld en geproduceerd.

Opbouw
Voor de opbouw van de cabines werkt Ecars Europe samen met de Nederlandse bedrijven CityBox en DHollandia en het Italiaanse Henschel. De opbouw wordt verzorgd door de Waardenburgse carrosseriebouwer Hastog-Est.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.