Reclamebestedingen B-segment flink toegenomen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Met een besteding van 43 miljoen euro (+40% ten opzichte van vorig jaar) heeft het B-segment een aandeel van 25% van het totale bedrag aan mediabestedingen voor personenauto’s. Het marktaandeel in de autoverkopen van dit segment ligt echter lager en bedraagt 21%.

Ter vergelijking: het A-segment heeft een aandeel in de mediabestedingen van 10,4%, en een marktaandeel in autoverkopen van 25,6%. Het C-segment is goed voor 14,6% van de bestedingen en heeft een marktaandeel in de autoverkopen van 19,8%.

De mediabestedingen voor het A-segment zijn met 15,3% gestegen ten opzichte van vorig jaar. In het C-segment zijn de bestedingen juist met 18,2% afgenomen. In het D-segment namen de uitgaven met 15,2% af.

Top 10 bestedingen B-segmentmodellen (bedrag x 1.000 euro)
Opel Corsa                 5.358
Seat Ibiza                   3.242
Peugeot 207               3.238
Citroën C3                  2.661
Renault Clio               2.474
Honda Jazz                 2.406
Kia Soul                     2.355
Citroen DS3               2.288
Fiat Punto                   2.271
Skoda Fabia               2.210

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Reclamebestedingen B-segment flink toegenomen | Automotive Online

Reclamebestedingen B-segment flink toegenomen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Met een besteding van 43 miljoen euro (+40% ten opzichte van vorig jaar) heeft het B-segment een aandeel van 25% van het totale bedrag aan mediabestedingen voor personenauto’s. Het marktaandeel in de autoverkopen van dit segment ligt echter lager en bedraagt 21%.

Ter vergelijking: het A-segment heeft een aandeel in de mediabestedingen van 10,4%, en een marktaandeel in autoverkopen van 25,6%. Het C-segment is goed voor 14,6% van de bestedingen en heeft een marktaandeel in de autoverkopen van 19,8%.

De mediabestedingen voor het A-segment zijn met 15,3% gestegen ten opzichte van vorig jaar. In het C-segment zijn de bestedingen juist met 18,2% afgenomen. In het D-segment namen de uitgaven met 15,2% af.

Top 10 bestedingen B-segmentmodellen (bedrag x 1.000 euro)
Opel Corsa                 5.358
Seat Ibiza                   3.242
Peugeot 207               3.238
Citroën C3                  2.661
Renault Clio               2.474
Honda Jazz                 2.406
Kia Soul                     2.355
Citroen DS3               2.288
Fiat Punto                   2.271
Skoda Fabia               2.210

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.