Dealerholding Schilder start universeel concept

Redactie Redactie
• Laatste update:

Lagere prijs…
Martin Schilder voert het werkplaatsconcept om te beginnen in drie dealervestigingen en in een losstaande aftersalesvestiging. “We merken al jaren dat mensen met een vier of vijf jaar oude auto vertrekken. Zij vinden de prijs van onderhoud niet meer kloppen met de leeftijd van de auto”, vertelt Kees Burgerhout, directeur van DriveIn Car Service.

Klanten kunnen kiezen tussen reguliere dealerservice of voor Drive In Car service. Door zaken als mobiliteitsgarantie en coulances uit het concept te houden, kan de prijs van een beurt tussen de 15 en 20 procent omlaag.

Martin Schilder voert bewust een concept in eigen beheer. “Aansluiting zoeken bij een bestaand concept heeft enkele nadelen, zoals dat we niet vrijelijk overal kunnen beginnen. Ook stellen de bestaande formules steeds meer eisen en die sluiten niet per definitie aan op die van ons.”

…maar geen prijsvechter
Hoewel de prijzen onder die van de dealerservice liggen, is het geen prijsvechterconcept. “Wij willen niet de goedkoopste zijn, maar de beste voor een goede prijs. Daarnaast willen we zo transparant mogelijk werken. We maken prijsafspraken en daar houden we ons aan. Mocht een reparatie duurder uitvallen, dan komt dat verschil voor onze rekening.”
Er wordt gewerkt aan een video-systeem waardoor consumenten de werkzaamheden aan de auto live kunnen volgen.

Is Burgerhout niet bang voor mensen met een jonge auto liever voor Drive In Car Service kiezen? “Onze eerste ervaringen zijn dat dit niet gebeurt. Pas na vier of vijf jaar wordt een dealer echt te duur gevonden. Die groep willen we nu behouden en we merken nu al dat er minder weglopers zijn en ook komen er oud-klanten weer terug.”
Bij binnenkomst in het bedrijf wordt de klant gelijk gewezen op het goedkopere concept, maar ook op de verschillen die er zijn met dealerservice.

Universeel
DriveIn Car Service is een universeel concept, terwijl de dealerholding alleen VAG-merken voert. Toch had Pon er geen problemen mee, stelt Burgerhout. De doelstelling is om nog vier of vijf bedrijven te openen, waarvan nog een enkele stand-alone vestiging(en). “Van de vier vestigingen is er nu eentje stand-alone en die presteert beter dan de andere bedrijven. Natuurlijk geldt dat hoe meer bedrijven we hebben, hoe meer inkoopkracht en hoe lager de prijs.”

Burgerhout sluit niet uit dat ook andere bedrijven op termijn kunnen toetreden tot het concept. “Daar kijken we nog naar. Er is al wel interesse getoond.”

Dealerholding Schilder start universeel concept | Automotive Online

Dealerholding Schilder start universeel concept

Redactie Redactie
• Laatste update:

Lagere prijs…
Martin Schilder voert het werkplaatsconcept om te beginnen in drie dealervestigingen en in een losstaande aftersalesvestiging. “We merken al jaren dat mensen met een vier of vijf jaar oude auto vertrekken. Zij vinden de prijs van onderhoud niet meer kloppen met de leeftijd van de auto”, vertelt Kees Burgerhout, directeur van DriveIn Car Service.

Klanten kunnen kiezen tussen reguliere dealerservice of voor Drive In Car service. Door zaken als mobiliteitsgarantie en coulances uit het concept te houden, kan de prijs van een beurt tussen de 15 en 20 procent omlaag.

Martin Schilder voert bewust een concept in eigen beheer. “Aansluiting zoeken bij een bestaand concept heeft enkele nadelen, zoals dat we niet vrijelijk overal kunnen beginnen. Ook stellen de bestaande formules steeds meer eisen en die sluiten niet per definitie aan op die van ons.”

…maar geen prijsvechter
Hoewel de prijzen onder die van de dealerservice liggen, is het geen prijsvechterconcept. “Wij willen niet de goedkoopste zijn, maar de beste voor een goede prijs. Daarnaast willen we zo transparant mogelijk werken. We maken prijsafspraken en daar houden we ons aan. Mocht een reparatie duurder uitvallen, dan komt dat verschil voor onze rekening.”
Er wordt gewerkt aan een video-systeem waardoor consumenten de werkzaamheden aan de auto live kunnen volgen.

Is Burgerhout niet bang voor mensen met een jonge auto liever voor Drive In Car Service kiezen? “Onze eerste ervaringen zijn dat dit niet gebeurt. Pas na vier of vijf jaar wordt een dealer echt te duur gevonden. Die groep willen we nu behouden en we merken nu al dat er minder weglopers zijn en ook komen er oud-klanten weer terug.”
Bij binnenkomst in het bedrijf wordt de klant gelijk gewezen op het goedkopere concept, maar ook op de verschillen die er zijn met dealerservice.

Universeel
DriveIn Car Service is een universeel concept, terwijl de dealerholding alleen VAG-merken voert. Toch had Pon er geen problemen mee, stelt Burgerhout. De doelstelling is om nog vier of vijf bedrijven te openen, waarvan nog een enkele stand-alone vestiging(en). “Van de vier vestigingen is er nu eentje stand-alone en die presteert beter dan de andere bedrijven. Natuurlijk geldt dat hoe meer bedrijven we hebben, hoe meer inkoopkracht en hoe lager de prijs.”

Burgerhout sluit niet uit dat ook andere bedrijven op termijn kunnen toetreden tot het concept. “Daar kijken we nog naar. Er is al wel interesse getoond.”