Focwa Jaarverslag: Kwaliteitskeurmerk komt er aan

Redactie Redactie
• Laatste update:

Voor Eurogarantleden wordt het keurmerk verplicht. Eurogarant is het label waaronder de schadebedrijven zelf worden beoordeeld, op bijvoorbeeld het schadeproces en beschikbare apparatuur; het nieuwe keurmerk beoordeelt de kwaliteit van het herstel zelf.

“Na een overgangstermijn van twee tot drie jaar zijn Eurogarant-schadebedrijven verplicht dit keurmerk te hebben. We verwachten dat het aantal Eurogarant-deelnemers hierdoor in de komende vijf jaar afneemt van negenhonderd naar zeshonderd.”

Aantal klachten stijgt
Het aantal klachten over de kwaliteit van schadeherstel groeide in 2009. Volgens de Focwa branchevereniging is dit een gevolg van een groeiende door opdrachtgevers.

In totaal krijgt Focwa jaarlijks ongeveer duizend klachten binnen, waarvan de meeste na bemiddeling door de Geschillencommissie alsnog door de ondernemer zelf worden opgelost. In 2009 bleven er 82 geschillen over die in aanmerking kwamen voor behandeling in de Geschillencommissie. Daarvan werden er echter 63 alsnog in der minne geschikt, zodat er 19 zaken werkelijk op het bordje van de commissie belandden. 
                                        
Klachten over       2009 2008 2007
spuitwerk               29     25   35
plaatwerk/montage 33     33   33
het proces              21     18   21
roestvorming          5       5     4
Totaal                   88     81   93

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Focwa Jaarverslag: Kwaliteitskeurmerk komt er aan | Automotive Online

Focwa Jaarverslag: Kwaliteitskeurmerk komt er aan

Redactie Redactie
• Laatste update:

Voor Eurogarantleden wordt het keurmerk verplicht. Eurogarant is het label waaronder de schadebedrijven zelf worden beoordeeld, op bijvoorbeeld het schadeproces en beschikbare apparatuur; het nieuwe keurmerk beoordeelt de kwaliteit van het herstel zelf.

“Na een overgangstermijn van twee tot drie jaar zijn Eurogarant-schadebedrijven verplicht dit keurmerk te hebben. We verwachten dat het aantal Eurogarant-deelnemers hierdoor in de komende vijf jaar afneemt van negenhonderd naar zeshonderd.”

Aantal klachten stijgt
Het aantal klachten over de kwaliteit van schadeherstel groeide in 2009. Volgens de Focwa branchevereniging is dit een gevolg van een groeiende door opdrachtgevers.

In totaal krijgt Focwa jaarlijks ongeveer duizend klachten binnen, waarvan de meeste na bemiddeling door de Geschillencommissie alsnog door de ondernemer zelf worden opgelost. In 2009 bleven er 82 geschillen over die in aanmerking kwamen voor behandeling in de Geschillencommissie. Daarvan werden er echter 63 alsnog in der minne geschikt, zodat er 19 zaken werkelijk op het bordje van de commissie belandden. 
                                        
Klachten over       2009 2008 2007
spuitwerk               29     25   35
plaatwerk/montage 33     33   33
het proces              21     18   21
roestvorming          5       5     4
Totaal                   88     81   93

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.