Volvo centraliseert marketing, De Vries weg bij Volvo NL

Redactie Redactie
• Laatste update:

Binnen de plannen van Volvo is geen ruimte meer voor nationale marketingdirecteuren. Huib de Vries vertrekt daarom bij Volvo Nederland. Hij blijft waarschijnlijk voor Volvo werken, maar buiten Europa.

“Volvo kiest ervoor om directe verantwoordelijkheden weg te halen bij de nationale importeurs en deze onder verantwoordelijkheid van de centrale Europese organisatie te brengen. Dit moet er voor zorgen dat er veel minder werk dubbel wordt gedaan door de verschillende importeurs”, stelt Van Batenburg, zelf lid van het Europese managementteam.

“Concreet betekent de wijziging dat enkele backofficeactiviteiten en de strategische marketing verdwijnen uit Beesd. Maar wij blijven wel verantwoordelijk voor de implementatie en uitvoering.” De nieuwe structuur komt voort uit de wens om kosten te besparen zonder de focus te verliezen. “We denken zo de focus op klant, dealer en markt te kunnen versterken.”

Kaasschaaf
In 2008 en 2009 is er binnen Volvo ook gereorganiseerd. “Nog een keer met de kaasschaaf door de organisatie gaan, kon gewoon niet. Daarom is er voor deze centralisatie van activiteiten gekozen en daar ben ik erg verheugd over.”

In het komende kwartaal wordt de nieuwe structuur ingericht. Er vertrekken vier mensen uit Nederland naar Brussel. Deze vier hebben zich hiervoor vrijwillig aangemeld, benadrukt Van Batenburg. “Het is voor hen een prachtige carrièrekans.”

Volvo centraliseert marketing, De Vries weg bij Volvo NL | Automotive Online

Volvo centraliseert marketing, De Vries weg bij Volvo NL

Redactie Redactie
• Laatste update:

Binnen de plannen van Volvo is geen ruimte meer voor nationale marketingdirecteuren. Huib de Vries vertrekt daarom bij Volvo Nederland. Hij blijft waarschijnlijk voor Volvo werken, maar buiten Europa.

“Volvo kiest ervoor om directe verantwoordelijkheden weg te halen bij de nationale importeurs en deze onder verantwoordelijkheid van de centrale Europese organisatie te brengen. Dit moet er voor zorgen dat er veel minder werk dubbel wordt gedaan door de verschillende importeurs”, stelt Van Batenburg, zelf lid van het Europese managementteam.

“Concreet betekent de wijziging dat enkele backofficeactiviteiten en de strategische marketing verdwijnen uit Beesd. Maar wij blijven wel verantwoordelijk voor de implementatie en uitvoering.” De nieuwe structuur komt voort uit de wens om kosten te besparen zonder de focus te verliezen. “We denken zo de focus op klant, dealer en markt te kunnen versterken.”

Kaasschaaf
In 2008 en 2009 is er binnen Volvo ook gereorganiseerd. “Nog een keer met de kaasschaaf door de organisatie gaan, kon gewoon niet. Daarom is er voor deze centralisatie van activiteiten gekozen en daar ben ik erg verheugd over.”

In het komende kwartaal wordt de nieuwe structuur ingericht. Er vertrekken vier mensen uit Nederland naar Brussel. Deze vier hebben zich hiervoor vrijwillig aangemeld, benadrukt Van Batenburg. “Het is voor hen een prachtige carrièrekans.”