Autotrader: occasiondashboard met RDW-diensten

Redactie Redactie
• Laatste update:

Social networks
Het dashboard wordt gebruikt voor advertentiebeheer. Op basis van kentekengegevens worden daarbij alle autospecificaties automatisch ingevuld. Vervolgens kunnen foto’s en video’s worden toegevoegd en kan de advertentie op Autotrader, maar ook op andere – concurrerende – occasionportals worden geplaatst.

Ook kan de advertentie op sociale netwerken als Hyves en Facebook worden geplaatst en zijn er allerhande occasionstatistieken over bijvoorbeeld online statijden bij te houden.

Voor het gebruik van het dashboard zelf worden geen abonnementskosten in rekening gebracht; men betaalt per dienst, zegt Autotrader-directeur Jan Wouter Kleinjan. “A2SP heeft een betalingsstructuur die hierop aansluit: men betaalt maandelijks voor een bundel aan diensten in plaats van voor een jaarabonnement.”

Kostenbesparing
Volgens Kleinjan gaan de kosten voor advertentiebeheer met het dashboard met 45 procent omlaag. “Dat komt onder meer doordat A2SP haar diensten voor een lagere prijs aanbiedt dan haar concurrenten. En doordat we diverse functionaliteiten samenvoegen waarvoor normaliter meerdere systemen moeten worden aangeschaft. Onze klanten hoeven bijvorbeeld geen abonnement meer te nemen op een tool om auto`s op alle occasionportals door te plaatsen.”

Meer leden

Voor Autotrader zelf levert het dashboard niet direct extra geld op, zegt Kleinjan. “Wij willen vooral toegevoegde waarde bieden ten opzichte van andere occasionportals.”

Door deze toegevoegde waarde moet het aantal autobedrijven dat een abonnement heeft op Autotrader, in de komende twee jaar groeien van 3.500 naar 5.000. “Ik verwacht dat van onze huidige leden, in eerste instantie zeker 2.000 van het dashboard gebruik gaan maken.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autotrader: occasiondashboard met RDW-diensten | Automotive Online

Autotrader: occasiondashboard met RDW-diensten

Redactie Redactie
• Laatste update:

Social networks
Het dashboard wordt gebruikt voor advertentiebeheer. Op basis van kentekengegevens worden daarbij alle autospecificaties automatisch ingevuld. Vervolgens kunnen foto’s en video’s worden toegevoegd en kan de advertentie op Autotrader, maar ook op andere – concurrerende – occasionportals worden geplaatst.

Ook kan de advertentie op sociale netwerken als Hyves en Facebook worden geplaatst en zijn er allerhande occasionstatistieken over bijvoorbeeld online statijden bij te houden.

Voor het gebruik van het dashboard zelf worden geen abonnementskosten in rekening gebracht; men betaalt per dienst, zegt Autotrader-directeur Jan Wouter Kleinjan. “A2SP heeft een betalingsstructuur die hierop aansluit: men betaalt maandelijks voor een bundel aan diensten in plaats van voor een jaarabonnement.”

Kostenbesparing
Volgens Kleinjan gaan de kosten voor advertentiebeheer met het dashboard met 45 procent omlaag. “Dat komt onder meer doordat A2SP haar diensten voor een lagere prijs aanbiedt dan haar concurrenten. En doordat we diverse functionaliteiten samenvoegen waarvoor normaliter meerdere systemen moeten worden aangeschaft. Onze klanten hoeven bijvorbeeld geen abonnement meer te nemen op een tool om auto`s op alle occasionportals door te plaatsen.”

Meer leden

Voor Autotrader zelf levert het dashboard niet direct extra geld op, zegt Kleinjan. “Wij willen vooral toegevoegde waarde bieden ten opzichte van andere occasionportals.”

Door deze toegevoegde waarde moet het aantal autobedrijven dat een abonnement heeft op Autotrader, in de komende twee jaar groeien van 3.500 naar 5.000. “Ik verwacht dat van onze huidige leden, in eerste instantie zeker 2.000 van het dashboard gebruik gaan maken.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.