Achmea herziet netwerk
De nieuwe strategie moet uiteindelijk leiden tot een lagere schadelast. “De schadebedrijven waarmee we verder gaan, krijgen meer schades en ze hoeven niet meer iedere stap te laten beoordelen. Daarmee gaan we verspilling van tijd en energie tegen. Maar we verliezen onze kwaliteitsnormen daarbij niet uit het oog”, aldus Wijnand Mebius, general manager schadeservice.
Meedenken
In de nieuwe opzet wordt het netwerk gesplitst in de eerstelijns en tweedelijns schadebedrijven: de eerstelijns bedrijven mogen meedenken over het schadeproces, de tweede lijn wordt ingezet om het netwerk landelijk dekkend te houden. Hoeveel schadeherstellers in de nieuwe opzet geen contract meer krijgen, kan Mebius nog niet zeggen. “We voeren op dit moment de gesprekken.” Ook is niet bekend of er volledige schadeketens zijn die nu zonder Achmea-opdrachten komen te zitten.
Lees meer over de nieuwe netwerkstrategie in Automotive 22-23, die morgen (13 november) verschijnt.