Achmea: cafetariamodel en lakkentraining

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het cafetariamodel houdt in dat het schadeproces wordt ingevuld op basis van de polisvoorwaarden van de merken. Zo kan voor het ene label de snelheid van schadeafhandeling uitgangspunt zijn, en bij het andere juist het soort vervangende auto.
Ook bekijkt Achmea de mogelijkheden om, naast het maken van afspraken met de individuele herstellers, afspraken te maken op ketenniveau. “Feit is dat met de schadeketens overkoepelende schadelasttargets zijn af te spreken.” De verzekeraar voert verder een pilot uit met Renault over het sturen van specialistische schades naar Renault-erkende schadebedrijven; een soortgelijke pilot gaat binnenkort met Audi van start.

Mebius deed de ideeën uit de doeken tijdens een schadecongres van Akzo Nobel, afgelopen weekend in Brussel. Daar vertelde hij ook dat er een overeenkomst is met Acoat – het schadeherstelnetwerk van Akzo-merk Sikkens – voor het inkopen van lakkentrainingen. “Dit is puur bedoeld om onze experts bij te scholen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.