Autoveilingen niet aan bod bij faillissementen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens ingewijden is er sprake van een ‘old boys network’ dat door curatoren en veilinghuizen in stand wordt gehouden. Het bevreemdt autoveilinghuizen dat ze buiten de boot vallen, omdat zij ervan overtuigd zijn hogere opbrengsten te kunnen genereren. Verschillende onafhankelijke experts onderschijven deze bewering na het bekijken van kavellijsten van BVA Auctions. De experts zaten op vrijwel iedere auto ver boven de prijs die BVA Auctions wist te realiseren. Volgens de experts zijn de 22 auto`s uit de steekproef bij elkaar ruim 70 duizend euro meer waard. Een Alfa Romeo Spider 2.2 bracht 17 duizend euro op bij BVA Auctions. Volgens de experts is deze auto in het handelskanaal zeker 25 duizend waard.
Auto’s vormen vaak het meest waardevolle deel van de boedel van gefailleerde autobedrijven. Maar curatoren zouden meer naar het gemak kijken, omdat bij generieke veilinghuizen de gehele boedel in één keer te veilen is.

Opvallend is dat auto’s die vlak voor faillissementen worden weggehaald door financiële instellingen, wel bij autoveilinghuizen terecht komen. Zoals bij de veiling van de boedel van Autodrôme. Circa 23 auto’s van het merk Fiat, die vlak voor het faillissement van Autodrôme zijn teruggehaald door de financieringsmaatschappij van Fiat Group FGA Capital, worden geveild door Fleetselect.
De executieveiling van de overige Autodrome auto`s wordt georganiseerd door BVA Auctions. Ook de autoveilinghuizen BCA Autoveilingen, Fleetselect, Autoveiling.nl en generiek veilinghuis Van Beusekom waagden een poging de veiling te mogen organiseren.

Lees meer over executieveilingen in Automotive 10 die vandaag verschijnt.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autoveilingen niet aan bod bij faillissementen | Automotive Online

Autoveilingen niet aan bod bij faillissementen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens ingewijden is er sprake van een ‘old boys network’ dat door curatoren en veilinghuizen in stand wordt gehouden. Het bevreemdt autoveilinghuizen dat ze buiten de boot vallen, omdat zij ervan overtuigd zijn hogere opbrengsten te kunnen genereren. Verschillende onafhankelijke experts onderschijven deze bewering na het bekijken van kavellijsten van BVA Auctions. De experts zaten op vrijwel iedere auto ver boven de prijs die BVA Auctions wist te realiseren. Volgens de experts zijn de 22 auto`s uit de steekproef bij elkaar ruim 70 duizend euro meer waard. Een Alfa Romeo Spider 2.2 bracht 17 duizend euro op bij BVA Auctions. Volgens de experts is deze auto in het handelskanaal zeker 25 duizend waard.
Auto’s vormen vaak het meest waardevolle deel van de boedel van gefailleerde autobedrijven. Maar curatoren zouden meer naar het gemak kijken, omdat bij generieke veilinghuizen de gehele boedel in één keer te veilen is.

Opvallend is dat auto’s die vlak voor faillissementen worden weggehaald door financiële instellingen, wel bij autoveilinghuizen terecht komen. Zoals bij de veiling van de boedel van Autodrôme. Circa 23 auto’s van het merk Fiat, die vlak voor het faillissement van Autodrôme zijn teruggehaald door de financieringsmaatschappij van Fiat Group FGA Capital, worden geveild door Fleetselect.
De executieveiling van de overige Autodrome auto`s wordt georganiseerd door BVA Auctions. Ook de autoveilinghuizen BCA Autoveilingen, Fleetselect, Autoveiling.nl en generiek veilinghuis Van Beusekom waagden een poging de veiling te mogen organiseren.

Lees meer over executieveilingen in Automotive 10 die vandaag verschijnt.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.