Daihatsu weer in de clinch met RCC

Redactie Redactie
• Laatste update:

De eerste twee claims zijn een jaar eerder al door de RCC aangekaart. De commissie heeft toen de aanbeveling gedaan de misleidende reclame stop te zetten. “We hebben destijds alle advertenties en internetuitingen aangepast. Maar de folders die we al gedrukt hadden, wilden we niet weggooien. Naast het kostenaspect is dat natuurlijk ook niet erg milieuvriendelijk”, aldus Frank van Gool, woordvoerder bij Daihatsu. “We zijn niet van plan de folders nu alsnog weg te gooien, zeker aangezien ze al bijna op zijn.”

Jaartelling
Het bezwaar op de claim dat de Daihatsu-dealers de beste van Nederland zijn, is nieuw. “Dat hadden we gebaseerd op drie onderzoeken van Autoweek. Het laatste daarvan was in 2005 gepubliceerd. De commissie vindt dat te lang geleden om nu de claim nog te kunnen voeren. Deze reclame gebruikten we voornamelijk online en hebben we meteen aangepast.”

De RCC krijgt regelmatig klachten binnen over Daihatsu. Zo werd de importeur in 2007 aangesproken op het gebruik van de termen klimaatneutraal en milieuvriendelijk rijden. “De meeste klachten die de RCC binnen krijgt, komen van één persoon. Het lijkt wel of hij een lastercampagne tegen ons voert. Ik heb eens geprobeerd het gesprek met hem aan te gaan, maar daar was hij niet van gediend. Het meest opvallend misschien nog, is dat hij zelf een Daihatsu rijdt.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.