Leaseplan sluit overeenkomst met 1,2,3 Autoservice

Redactie Redactie
• Laatste update:

“We merken dat veel dealers niet de service kunnen leveren die we verwachten”, zegt Bert de Graaff, operationeel directeur bij Leaseplan. “In de vakantieperiode moesten klanten soms twee tot vier weken wachten voor ze een afspraak konden maken. Met deze nieuwe samenwerking willen we onze klanten actief een kwalitatief alternatief bieden. Bij 1,2,3 Autoservice kan wel snel een afspraak gemaakt worden, ze bieden een gratis haal- en brengservice en leveren de auto gewassen af. Daarnaast is het voor ons makkelijker afspraken maken over service en prijs met een centrale organisatie dan in het versnipperde dealerkanaal.”
De Graaff betwijfelt overigens of de deal met De Alwaysbemobile company, waar 1,2,3, autoservice deel van uitmaakt, de leasemaatschappij direct veel financieel voordeel oplevert. “Er zijn nu nog maar vierenveertig 1,2,3 filialen, tegenover zo’n 2.500 dealers. De kostenbesparing is dus gering, maar als het 1,2,3 netwerk verder groeit, zal die op langere termijn toenemen.”