Bovag: nieuw logo, nieuwe strategie
Het logo is een exponent van deze nieuwe strategie, die onder meer behelst dat Bovag meer als één geheel naar buiten treedt. “Er moet een einde komen aan het hokjesdenken”, aldus Ploeg.
Met een centrale Pechhulp in plaats van de separate mobiliteitsdiensten van de Onafhankelijke bedrijven en Dealers is de eerste stap gezet. Begin volgend jaar komt er een centrale onderhoudscampagne.
De komende maanden wordt er een actie op touw gezet om de leden te bewegen zo snel mogelijk het nieuwe logo te voeren. “Maar wij zijn geen franchiseorganisatie die dat haar leden zo even kan opleggen”, weet Ploeg.
Tijdens de perspresentatie van het nieuwe logo sprak Ploeg wederom de wens uit om met andere brancheverenigingen, zoals RAI Vereniging, een pand te delen. Het kiefst op de plaats van het huidige Bovag-pand, dat sowieso wordt verbouwd. “Onze wens is een mobiliteitshuis waar alle partijen op het gebied van mobiliteit zijn gehuisvest. Dat huis moet een landmark aan de snelweg worden.”