‘Reclame Nationale Autokaart misleidend’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Omdat niet is vermeld dat een 4-gastest daarbij niet is inbegrepen en niet is vermeld dat eventuele mankementen bij het keuringsstation moet worden gerepareerd, is de uiting misleidend”, aldus de commissie.
Nationale Autokaart is het niet met de uitspraak eens. Woordvoerder Patrick Dekkers: “Op de website staat duidelijk dat de 4-gast-test en de roetmeting niet in de prijs zijn inbegrepen. Dat is bij elk keuringsstation zo.” Ook hoeven mankementen niet per se bij hetzelfde station te worden gerepareerd. “Als je de auto wel bij hetzelfde station laat repareren, dan krijg je tien procent korting op de onderdelen en hoeft er voor de herkeuring niet te worden betaald. Als men besluit om de reparatie door iemand anders te laten doen, maar de auto vervolgens voor een herkeuring terugbrengt, dan moet daar wel voor worden betaald, dat klopt. Dat staat ook duidelijk in de algemene voorwaarden.” NAK is dan ook niet van plan de slogan te wijzigen. “We zijn ook nog in discussie met de Reclamecode Commissie.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

‘Reclame Nationale Autokaart misleidend’ | Automotive Online

‘Reclame Nationale Autokaart misleidend’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Omdat niet is vermeld dat een 4-gastest daarbij niet is inbegrepen en niet is vermeld dat eventuele mankementen bij het keuringsstation moet worden gerepareerd, is de uiting misleidend”, aldus de commissie.
Nationale Autokaart is het niet met de uitspraak eens. Woordvoerder Patrick Dekkers: “Op de website staat duidelijk dat de 4-gast-test en de roetmeting niet in de prijs zijn inbegrepen. Dat is bij elk keuringsstation zo.” Ook hoeven mankementen niet per se bij hetzelfde station te worden gerepareerd. “Als je de auto wel bij hetzelfde station laat repareren, dan krijg je tien procent korting op de onderdelen en hoeft er voor de herkeuring niet te worden betaald. Als men besluit om de reparatie door iemand anders te laten doen, maar de auto vervolgens voor een herkeuring terugbrengt, dan moet daar wel voor worden betaald, dat klopt. Dat staat ook duidelijk in de algemene voorwaarden.” NAK is dan ook niet van plan de slogan te wijzigen. “We zijn ook nog in discussie met de Reclamecode Commissie.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.