Audi zet dealers onder druk

Redactie Redactie
• Laatste update:

De opzegtermijn bedraagt twee jaar. Audi wil op deze manier de klanttevredenheid verhogen tot hetzelfde peil van premium-concurrenten als Mercedes en BMW.
“Het is niet leuk, maar ik begrijp het wel”, zegt Jacob Stadig, voorzitter van de VW/Audi-dealercouncil. “Ze willen een inhaalslag maken. Ze hebben alle contracten in heel Europa opgezegd om het klanttevredenheidsproces onder druk te zetten en te versnellen.” Voor dealers die Audi-service verlenen geldt dat ze flink moeten investeren. “Deze investeringen zijn bij een lage aftersalesomzet moeilijk terug te verdienen. Ik denk daarom dat de genomen maatregel schaalvergroting teweeg zal brengen.”
Opmerkelijk vindt Stadig de mededeling dat ook in de komende twee jaar er al geëist wordt dat de standards op orde zijn. “In mijn optiek kan de fabrikant niet tegelijkertijd de aftersalescontracten opzeggen en een hogere servicelevel eisen in de opzegperiode. Ik vraag me af hoe een rechter hierover oordeelt.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.