Volvo wint Rodi, Nissan duikt onder de 4

Redactie Redactie
• Laatste update:

Uit het onderzoek, dat vandaag tijdens de Bovag Dealerdag in het Beatrix-theater in Utrecht is gepresenteerd, blijkt verder dat dealers nog steeds niet tevreden zijn over de hoogte van marges en bonussen op nieuwe auto’s. Ook zijn dealers niet tevreden over de voorraadverdeling van uitlopende/overtollige modellen.
De dealers zijn – net als in 2006 – het meest tevreden over de staat van nieuwe auto’s bij aflevering, de bereikbaarheid van hun importeur via e-mail/internet en de bestelprocedure van onderdelen.
De kosten van technische opleidingen/trainingen, ondersteuning door middel van het occasionprogramma en reclame/verkoopondersteuning zijn beter gewaardeerd dan in Rodi 2006. Een lagere waardering kregen onder meer de snelheid in afhandeling van garantieclaims en de levertijd van onderdelen.

In Rodi 2007 is voor het eerst gevraagd naar de waardering voor de websites van de importeurs. De inhoud van deze site kunnen dealers gebruiken als vulling voor hun eigen website. “Gezien het relatief lage waarderingscijfer van 6,1 legt dit onderwerp een duidelijk aandachtspunt tussen dealers en importeurs bloot”, aldus de Bovag.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Volvo wint Rodi, Nissan duikt onder de 4 | Automotive Online

Volvo wint Rodi, Nissan duikt onder de 4

Redactie Redactie
• Laatste update:

Uit het onderzoek, dat vandaag tijdens de Bovag Dealerdag in het Beatrix-theater in Utrecht is gepresenteerd, blijkt verder dat dealers nog steeds niet tevreden zijn over de hoogte van marges en bonussen op nieuwe auto’s. Ook zijn dealers niet tevreden over de voorraadverdeling van uitlopende/overtollige modellen.
De dealers zijn – net als in 2006 – het meest tevreden over de staat van nieuwe auto’s bij aflevering, de bereikbaarheid van hun importeur via e-mail/internet en de bestelprocedure van onderdelen.
De kosten van technische opleidingen/trainingen, ondersteuning door middel van het occasionprogramma en reclame/verkoopondersteuning zijn beter gewaardeerd dan in Rodi 2006. Een lagere waardering kregen onder meer de snelheid in afhandeling van garantieclaims en de levertijd van onderdelen.

In Rodi 2007 is voor het eerst gevraagd naar de waardering voor de websites van de importeurs. De inhoud van deze site kunnen dealers gebruiken als vulling voor hun eigen website. “Gezien het relatief lage waarderingscijfer van 6,1 legt dit onderwerp een duidelijk aandachtspunt tussen dealers en importeurs bloot”, aldus de Bovag.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.