Autoverkopen februari: +21,9%

Redactie Redactie
• Laatste update:

Peugeot en Toyota lijken het meest te hebben geprofiteerd van de belastingwijzigingen per 1 februari. Peugeot verkocht afgelopen maand 5.882 voertuigen tegen 3.251 verkopen vorig jaar, een stijging van 81%. Bij Toyota bedraagt de stijging 34% (5.084 tegenover 3.801 stuks). Over twee maanden gerekend staat Toyota overigens nog steeds ruim veertien procent in de min. Het merk hield in januari de uitlevering van veel A-label en hybride auto’s vast en heeft dit eind februari nog niet helemaal weten in te lopen.

Opvallende stijgers zijn verder Dacia, dat over de eerste twee maanden een stijging boekt van 613,4%. De Logan MCV is op dit moment een absolute verkooptopper. Ook Nissan houdt de in januari ingezette stijging vast. Vooral de Qashqai is verantwoordelijk voor de stijging van 173,9%. Land Rover profiteert nog van de kentekenaanvragen vóór 1 februari, die nu pas aan klanten worden uitgeleverd. Zo konden ze nog 837 ‘slurptaks’-vrije auto’s verkopen, vorig jaar waren dat er 418, een volle verdubbeling dus.

De grootste dalers over de eerste twee maanden zijn bij de grote merken Saab en Alfa Romeo. Die zien de verkopen met respectievelijk 23,1 en 14,7% dalen, een trend die voor beide al in januari was ingezet.

Top 5 merken (eerste twee maanden van 2008)

1. Volkswagen 11.309
2. Ford 9.807
3. Peugeot 9.744
4. Opel 9.377
5. Toyota 8.288

Foto: Dacia ziet de verkoop het hardst stijgen.
Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autoverkopen februari: +21,9% | Automotive Online

Autoverkopen februari: +21,9%

Redactie Redactie
• Laatste update:

Peugeot en Toyota lijken het meest te hebben geprofiteerd van de belastingwijzigingen per 1 februari. Peugeot verkocht afgelopen maand 5.882 voertuigen tegen 3.251 verkopen vorig jaar, een stijging van 81%. Bij Toyota bedraagt de stijging 34% (5.084 tegenover 3.801 stuks). Over twee maanden gerekend staat Toyota overigens nog steeds ruim veertien procent in de min. Het merk hield in januari de uitlevering van veel A-label en hybride auto’s vast en heeft dit eind februari nog niet helemaal weten in te lopen.

Opvallende stijgers zijn verder Dacia, dat over de eerste twee maanden een stijging boekt van 613,4%. De Logan MCV is op dit moment een absolute verkooptopper. Ook Nissan houdt de in januari ingezette stijging vast. Vooral de Qashqai is verantwoordelijk voor de stijging van 173,9%. Land Rover profiteert nog van de kentekenaanvragen vóór 1 februari, die nu pas aan klanten worden uitgeleverd. Zo konden ze nog 837 ‘slurptaks’-vrije auto’s verkopen, vorig jaar waren dat er 418, een volle verdubbeling dus.

De grootste dalers over de eerste twee maanden zijn bij de grote merken Saab en Alfa Romeo. Die zien de verkopen met respectievelijk 23,1 en 14,7% dalen, een trend die voor beide al in januari was ingezet.

Top 5 merken (eerste twee maanden van 2008)

1. Volkswagen 11.309
2. Ford 9.807
3. Peugeot 9.744
4. Opel 9.377
5. Toyota 8.288

Foto: Dacia ziet de verkoop het hardst stijgen.
Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.