Uitgaven internetreclame toegenomen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Deze groei doet zich bij vrijwel alle merken voor, maar Peugeot valt op door een bijzonder grote toename. Ook Mitsubishi steeg boven gemiddeld. “We hadden een inhaalslag te maken”, vertelt een woordvoerder van Mitsubishi. “We hebben vorig jaar iemand aangenomen die zich puur met internet bezighoudt, David Oudejans.” Ook de woordvoerder van Peugeot zegt dat de mediabestedingen “beter in verhouding zijn gebracht met het mediagedrag van de consument.”

Het verschil tussen de online-cijfers en de bestedingen aan meer traditionele media is overigens nog groot. In 2007 gaven de importeurs maar liefst 280 miljoen euro (2006: 260 miljoen) uit aan print- en etherreclame. Vooral televisie is populair voor autoreclame: dit medium slokt gemiddeld de helft van het communicatiebudget op.
In Automotive nr. 4 een analyse over de mediabestedingen van auto-importeurs.

  Top 10 online reclamebestedingen (x 1.000)
    2007 2006 +/- %
1 Peugeot 1.796 255 + 604 %
2 Opel 993 721 + 38 %
3 Volvo 672 386 + 74 %
4 Toyota 668 602 + 11 %
5 Renault 650 882 – 26 %
6 Citroën 650 592 + 10 %
7 Ford 517 336 + 54 %
8 Mitsubishi 305 172 + 77 %
9 Nissan 298 287 + 4 %
10 Mercedes-Benz 261 176 + 48 %
  totaal 10.101 7.197 + 40 %
Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Uitgaven internetreclame toegenomen | Automotive Online

Uitgaven internetreclame toegenomen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Deze groei doet zich bij vrijwel alle merken voor, maar Peugeot valt op door een bijzonder grote toename. Ook Mitsubishi steeg boven gemiddeld. “We hadden een inhaalslag te maken”, vertelt een woordvoerder van Mitsubishi. “We hebben vorig jaar iemand aangenomen die zich puur met internet bezighoudt, David Oudejans.” Ook de woordvoerder van Peugeot zegt dat de mediabestedingen “beter in verhouding zijn gebracht met het mediagedrag van de consument.”

Het verschil tussen de online-cijfers en de bestedingen aan meer traditionele media is overigens nog groot. In 2007 gaven de importeurs maar liefst 280 miljoen euro (2006: 260 miljoen) uit aan print- en etherreclame. Vooral televisie is populair voor autoreclame: dit medium slokt gemiddeld de helft van het communicatiebudget op.
In Automotive nr. 4 een analyse over de mediabestedingen van auto-importeurs.

  Top 10 online reclamebestedingen (x 1.000)
    2007 2006 +/- %
1 Peugeot 1.796 255 + 604 %
2 Opel 993 721 + 38 %
3 Volvo 672 386 + 74 %
4 Toyota 668 602 + 11 %
5 Renault 650 882 – 26 %
6 Citroën 650 592 + 10 %
7 Ford 517 336 + 54 %
8 Mitsubishi 305 172 + 77 %
9 Nissan 298 287 + 4 %
10 Mercedes-Benz 261 176 + 48 %
  totaal 10.101 7.197 + 40 %
Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.