Profile start garageconcept voor vrouwen

Redactie Redactie
• Laatste update:

James richt zich op particuliere berijders in het middenklasse-segment en wordt voor gepositioneerd tussen Profile Tyrecenter en ABC autoservice, dus vergelijkbaar met het op de zakelijke markt gerichte 1,2,3 Autoservice. Het krijgt net de zakelijke equivalent een haal- en brengservice. “De naam James is gekozen op basis van de uitstraling van service: in het toilet is warm water, er is een baby-verschoonhoek, een leestafel met damesbladen, draadloos internet en thee in plaats van slappe koffie”, aldus Van Bussel. Dat zijn zaken waar volgens hem vooral vrouwen behoefte aan hebben. 

Ook de benadering van de klant, bijvoorbeeld de uitleg over de gefactureerde werkzaamheden, is afgestemd op de wensen van de vrouwelijke klant. Volgens Van Bussel laten veel bedrijven vrouwen links liggen, terwijl het een groeiende en lucratieve doelgroep is. “En ik weet nog uit mijn discotijd: als er vrouwen zijn, komen de mannen vanzelf.”
The alwaysbemobile Company start de komende tijd een reclamecampagne om dealers en onafhankelijke autobedrijven te interesseren voor het nieuwe concept. Van Bussel verwacht dat uiteindelijk zo`n tachtig procent van de franchisenemers uit de dealerhoek zal komen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Profile start garageconcept voor vrouwen | Automotive Online

Profile start garageconcept voor vrouwen

Redactie Redactie
• Laatste update:

James richt zich op particuliere berijders in het middenklasse-segment en wordt voor gepositioneerd tussen Profile Tyrecenter en ABC autoservice, dus vergelijkbaar met het op de zakelijke markt gerichte 1,2,3 Autoservice. Het krijgt net de zakelijke equivalent een haal- en brengservice. “De naam James is gekozen op basis van de uitstraling van service: in het toilet is warm water, er is een baby-verschoonhoek, een leestafel met damesbladen, draadloos internet en thee in plaats van slappe koffie”, aldus Van Bussel. Dat zijn zaken waar volgens hem vooral vrouwen behoefte aan hebben. 

Ook de benadering van de klant, bijvoorbeeld de uitleg over de gefactureerde werkzaamheden, is afgestemd op de wensen van de vrouwelijke klant. Volgens Van Bussel laten veel bedrijven vrouwen links liggen, terwijl het een groeiende en lucratieve doelgroep is. “En ik weet nog uit mijn discotijd: als er vrouwen zijn, komen de mannen vanzelf.”
The alwaysbemobile Company start de komende tijd een reclamecampagne om dealers en onafhankelijke autobedrijven te interesseren voor het nieuwe concept. Van Bussel verwacht dat uiteindelijk zo`n tachtig procent van de franchisenemers uit de dealerhoek zal komen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.