ABA doorbreekt problemen technische informatie

Redactie Redactie
• Laatste update:

autobedrijf.nl . De data komt van informatieprovider VWE, die hiervoor zijn ORS-systeem inzet. Dit systeem betrekt op zijn beurt de data bij een Duits bedrijf, AuDaCon, dat hiermee op de Automechanika van 2006 de innovatieprijs won. Rechtszaken over technische informatie hoeven hierdoor minder vaak of wellicht sowieso niet meer te worden gevoerd in Nederland, omdat AuDaCon dit waar nodig in Duitsland al doet. “Voor universele bedrijven is het – Monti ten spijt – nog altijd een hele toer om de juiste gegevens beschikbaar te krijgen”, zegt Bertho Eckhardt, die zich als ABA-voorzitter met het ontwerpen en realiseren van VOS heeft beziggehouden. “Een aantal slaagt er goed in de juiste data te vinden, maar een groot aantal slaagt er maar moeizaam in. Daar willen wij iets aan doen.” Volgens Eckhardt is een systeem als VOS hard nodig. “We zagen dat de gemiddelde leeftijd van auto’s die door ABA-bedrijven worden onderhouden van vier tot vijf jaar oud is verjongd naar een tot drie jaar oud. Juist voor nieuwere auto’s is het moeilijk gebleken gegevens te achterhalen. Fabrikanten stellen het officieel wel beschikbaar, maar het binnenhalen van gegevens is in de praktijk gewoon moeilijk.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

ABA doorbreekt problemen technische informatie | Automotive Online

ABA doorbreekt problemen technische informatie

Redactie Redactie
• Laatste update:

autobedrijf.nl . De data komt van informatieprovider VWE, die hiervoor zijn ORS-systeem inzet. Dit systeem betrekt op zijn beurt de data bij een Duits bedrijf, AuDaCon, dat hiermee op de Automechanika van 2006 de innovatieprijs won. Rechtszaken over technische informatie hoeven hierdoor minder vaak of wellicht sowieso niet meer te worden gevoerd in Nederland, omdat AuDaCon dit waar nodig in Duitsland al doet. “Voor universele bedrijven is het – Monti ten spijt – nog altijd een hele toer om de juiste gegevens beschikbaar te krijgen”, zegt Bertho Eckhardt, die zich als ABA-voorzitter met het ontwerpen en realiseren van VOS heeft beziggehouden. “Een aantal slaagt er goed in de juiste data te vinden, maar een groot aantal slaagt er maar moeizaam in. Daar willen wij iets aan doen.” Volgens Eckhardt is een systeem als VOS hard nodig. “We zagen dat de gemiddelde leeftijd van auto’s die door ABA-bedrijven worden onderhouden van vier tot vijf jaar oud is verjongd naar een tot drie jaar oud. Juist voor nieuwere auto’s is het moeilijk gebleken gegevens te achterhalen. Fabrikanten stellen het officieel wel beschikbaar, maar het binnenhalen van gegevens is in de praktijk gewoon moeilijk.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.