Aziaten beheersen Autoweek Tevredenheids Trofee

Redactie Redactie
• Laatste update:

In de compacte klasse won de Honda Jazz, die meteen ook overall winnaar was. In de compacte middenklasse won de Toyota Prius. De beste middenklasser was de Lexus IS, de prijs voor de beste suv ging naar de Hyundai Santa Fe. Als laatste werd er nog naar mpv’s gekeken, hier won de Toyota Corolla Verso.
Vorig jaar heeft Autoweek besloten de boel om te gooien. Slechts berijders van een auto die maximaal twee jaar oud is, mochten reageren. “We constateerden dat er door de jaren heen maar zeer weinig verschil zat in de uitslag, zowel bij de dealernetwerken als bij de automerken”, verklaart Tonie Broekhuijsen, hoofdredacteur van Autoweek. “Het is voor importeurs en fabrikanten gewoon heel moeilijk om op korte termijn een verandering op het gebied van klanttevredenheid teweeg te brengen. Maar dat kunnen ze wel doen met hun nieuwe modellen. Deze manier van onderzoeken geeft fabrikanten de mogelijkheid zich op relatief korte termijn te revancheren voor slechte resultaten uit het verleden. We zijn wel van plan het onderzoek in zijn oude vorm eens in de zoveel jaar te herhalen om te kijken om merken op lange terwijl wél in staat zijn een verandering te bewerkstelligen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Aziaten beheersen Autoweek Tevredenheids Trofee | Automotive Online

Aziaten beheersen Autoweek Tevredenheids Trofee

Redactie Redactie
• Laatste update:

In de compacte klasse won de Honda Jazz, die meteen ook overall winnaar was. In de compacte middenklasse won de Toyota Prius. De beste middenklasser was de Lexus IS, de prijs voor de beste suv ging naar de Hyundai Santa Fe. Als laatste werd er nog naar mpv’s gekeken, hier won de Toyota Corolla Verso.
Vorig jaar heeft Autoweek besloten de boel om te gooien. Slechts berijders van een auto die maximaal twee jaar oud is, mochten reageren. “We constateerden dat er door de jaren heen maar zeer weinig verschil zat in de uitslag, zowel bij de dealernetwerken als bij de automerken”, verklaart Tonie Broekhuijsen, hoofdredacteur van Autoweek. “Het is voor importeurs en fabrikanten gewoon heel moeilijk om op korte termijn een verandering op het gebied van klanttevredenheid teweeg te brengen. Maar dat kunnen ze wel doen met hun nieuwe modellen. Deze manier van onderzoeken geeft fabrikanten de mogelijkheid zich op relatief korte termijn te revancheren voor slechte resultaten uit het verleden. We zijn wel van plan het onderzoek in zijn oude vorm eens in de zoveel jaar te herhalen om te kijken om merken op lange terwijl wél in staat zijn een verandering te bewerkstelligen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.