Broekhuis wil internationaal occasionbedrijf

Redactie Redactie
• Laatste update:

Hij sprak op het BPM Seminar van Autoscout24 in Rotterdam. “We zijn met vier dealerholdings aan het onderzoeken of een occasionbedrijf in Duitsland of aan de Duits-Nederlandse grens haalbaar is”, aldus Hollink. “Het is bedoeld als kenniscentrum. Met een eigen vestiging willen we de actuele occasionwaardes in de Europese markt leren kennen. Die hebben we op korte termijn nodig voor leasecalculaties en inruilwaardes.”
Volgens Hollink leidt de bpm-teruggave op exportauto’s jonger dan 16 oktober 2006 tot grote verschuivingen in de occasionmarkt. “Leasemaatschappijen moeten bij het inzetten van auto’s bijvoorbeeld beter gaan letten op de vraag die er elders in Europa is naar bepaalde modellen of bepaalde specificaties”, zegt Hollink. “De Renault Laguna van na 16 oktober 2006 zou je eens moeten vergelijken met de handelswaarde in Frankrijk of een ander Europees land. Tel dan daarbij het restant bpm en je komt hoger uit dan de huidige opbrengsten.” Volgens Hollink vallen over een jaar of zes vrijwel alle gangbare occasions onder de bpm-teruggave. “Vanaf dat moment is Nederland geen occasioneiland meer, maar zijn we onderdeel van de Europese occasionmarkt.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Broekhuis wil internationaal occasionbedrijf | Automotive Online

Broekhuis wil internationaal occasionbedrijf

Redactie Redactie
• Laatste update:

Hij sprak op het BPM Seminar van Autoscout24 in Rotterdam. “We zijn met vier dealerholdings aan het onderzoeken of een occasionbedrijf in Duitsland of aan de Duits-Nederlandse grens haalbaar is”, aldus Hollink. “Het is bedoeld als kenniscentrum. Met een eigen vestiging willen we de actuele occasionwaardes in de Europese markt leren kennen. Die hebben we op korte termijn nodig voor leasecalculaties en inruilwaardes.”
Volgens Hollink leidt de bpm-teruggave op exportauto’s jonger dan 16 oktober 2006 tot grote verschuivingen in de occasionmarkt. “Leasemaatschappijen moeten bij het inzetten van auto’s bijvoorbeeld beter gaan letten op de vraag die er elders in Europa is naar bepaalde modellen of bepaalde specificaties”, zegt Hollink. “De Renault Laguna van na 16 oktober 2006 zou je eens moeten vergelijken met de handelswaarde in Frankrijk of een ander Europees land. Tel dan daarbij het restant bpm en je komt hoger uit dan de huidige opbrengsten.” Volgens Hollink vallen over een jaar of zes vrijwel alle gangbare occasions onder de bpm-teruggave. “Vanaf dat moment is Nederland geen occasioneiland meer, maar zijn we onderdeel van de Europese occasionmarkt.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.